۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۹:۲۵
کد خبر: 83307951
T T
۰ نفر

كمتر از يك درصد جمعيت بانه عضو هلال احمر هستند

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۹:۲۵
کد خبر: 83307951
كمتر از يك درصد جمعيت بانه عضو هلال احمر هستند

سنندج - ايرنا - سرپرست فرمانداري بانه گفت: با وجود اينكه 92 درصد مردم اين شهرستان براي عضويت در هلال احمر اعلام آمادگي كرده اند اما كمتر از يك درصد شان عضو اين جمعيت هستند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، محمد امين زاده روز چهارشنبه در نشست هم انديشي جوانان دواطب و امدادگران جمعيت هلال احمر اظهار داشت: ظرفيت هاي خوبي براي عضويت در هلال احمر وجود دارد اما تاكنون براي جذب اين ظرفيت ها تلاش نشده كه ضروري است در اين زمينه اقدام شود.
وي با اشاره به نقش امدادگران هلال احمر در حوادث و بحران ها افزود: امدادگران هلال احمر پشتوانه بزرگ دولت در هنگام بروز بحران هستند كه بدون چشمداشت و به صورت داوطلبانه به همنوعان خود كمك مي كنند و جان بسياري از انسان ها را نجات مي دهند.
رئيس جمعيت هلال احمر بانه نيز با اشاره به اعتماد مردم نسبت به اين نهاد گفت: طبق نظر سنجي انجام شده 92 درصد مردم بانه براي عضويت در هلال احمر اعلام آمادگي كرده و 83 درصد عملكرد نيروهاي امداد و نجات را رضايت بخش دانسته اند.
آزاد فتاحي با بيان اينكه يك هزار و 400 نفر عضو اين جمعيت در بانه هستند، افزود: 73 درصد مردم شهرستان به وظايف و عملكرد جمعيت هلال احمر آشنايي دارند.
وي با بيان اينكه حوزه كاري هلال احمر بسيار وسيع است، اظهار داشت: در پايگاه امداد و نجات گردنه خان بانه 4 امدادگر و يك دستگاه آمبولانس به صورت شبانه روزي مستقر است و يك طبقه از ساختمان اين پايگاه به اسكان اضطراري مسافرين و در راه ماندگان اختصاص يافته است.
فتاحي يادآور شد: امدادگران هلال احمر اين شهرستان سال گذشته 118 مورد عمليات نجات و 28 نفر عمليات انتقال به مراكز درماني در جاده بانه - سقز را با موفقيت انجام دادند.
به گزارش ايرنا، پايگاه امداد نجات گردنه خان بانه از پروژه هاي سفر رهبر معظم انقلاب به استان كردستان است كه بخشي از اعتبارات آن از محل اعتبارات اين سفر و بخشي توسط خيرين تامين شده است.
طرح هاي امداد نجات نوروزي، امداد زمستاني و امداد تابستاني با همكاري امدادگران هلال احمر در فصول مختلف سال اجرا مي شود.
طرح هماي رحمت در ماه مبارك رمضان، طرح فرشتگان رحمت در تعطيلات نوروزي و طرح نيابت از جمله طرح هاي هستند كه به صورت عام المنفعه برگزار مي شود.
يك هزار و 400 نفر عضو ثابت هلال احمر بانه هستند و 700 نفر در شاخه هاي غنچه هاي هلال، دانش آموزي و جوانان عضويت دارند.
در روستاهاي محروم و دور افتاده شهرستان بانه 85 تيم امداد رسان تشكيل شده است.
شهرستان مرزي با 158 هزار نفر جمعيت در 270 كيلومتري غرب سنندج مركز استان كردستان واقع شده است.
7469/9102

سرخط اخبار استان‌ها