جمعیت هلال احمر نقش اصلی در تامین واکسن‌های خارجی کرونا دارد

سنندج- ایرنا- نماینده مردم شهرهای سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه جمعیت هلال احمر فعالیت‌های جهانی دارد و در حوزه تحریم‌ها مستثنی است برای تامین واکسن‌های خارجی کرونا مدیون فعالیت‌های این جمعیت هستیم.

به گزارش ایرنا، بهزاد رحیمی روز شنبه در چهارمین جلسه هیات مدیره جمعیت هلال احمر استان کردستان اظهار داشت: امیدواریم روند فعالیت های جهانی جمعیت هلال احمر همچنان ادامه داشته باشد و بتوانیم با همکاری کل مجموعه واکسیناسیون سراسری را انجام دهیم و شیوع ویروس کرونا را کنترل کنیم.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر نقش سازنده در بحران داشته و در مواقع بحرانی با وجود داوطلبان فداکار بحران ها را به خوبی کنترل و مدیریت کردند.

رحیمی با بیان اینکه مامه ره حه پیشکسوت امدادگران جمعیت هلال احمر است گفت: امدادگری و نجات در فرهنگ و ذات مردم شهرستان بانه سرچشمه می گیرد و اسطوره‌ای همچون مامه ره حه دارند که بدون آگاهی از اصول امداد و نجات داوطلبانه در راه ماندگان را نجات می داد.

وی اضافه کرد: مامه ره حه کلی خان در زمان های گذشته بدون هیچگونه امکانات امداد و نجات تلاش و فداکاریهای کرده که اکنون با وجود همه امکانات امداد و نجات از توان ما خارج است.

نماینده مردم شهرهای سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باتوجه به رسمی شدن مرز سیرانبند بانه و منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان بانه همچون سال‌های گذشته با سیل مسافران از سراسر کشور مواجه می شود.

وی ادامه داد: انتظار داریم که فعالیت های هلال احمر در بانه افزایش داشته باشد و فعالیت های این جمعیت در بانه ویژه باشد.

جمعیت هلال احمر در مدیریت بحران بازوی توانمند دولت است

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کردستان نیز با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در مقاطع مختلف نقش خود را به خوبی ایفا کرده است گفت: جمعیت هلال احمر در مواقع بحرانی بازوی توانمند دولت و انجمن ها است و در کنترل و مدیریت بحران ها نقش تاثیر گذاری دارد.

پیام جلالی اظهار داشت: جمعیت هلال احمر به عنوان یکی از بزرگترین انجمن های کشور در بحران‌ها بهترین خدمات را با کمترین توقع ارائه می دهد.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته زمینی به مساحت ۱۴ هکتار برای جمعیت هلال احمر بانه به تملک جمعیت هلال احمر بانه در آمده و با بودجه ستاد بحران از اداره مسکن و شهرسازی خریداری شده  و فنس کشی شد.

جلالی با بیان اینکه این زمین به عنوان اردوگاه تعریف شده گفت: مدیریت بحران شهرستان نیز کاربری این زمین را برای مواقع بحرانی تعریف کرده باوجود تملک این زمین برخی از ادارات درخواست تملک چهار هکتار از این زمین را دادند.

وی ادامه داد: در خواست داریم که این زمین یکپارچه در اختیار هلال احمر بماند و تابلویی به عنوان اردوگاه نصب کنند و با تعریف اردوگاه بماند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان با اشاره به اینکه خیرین شهرستان بانه سرآمد استان کردستان هستند اظهار داشت: کمک های خیرین در سال گذشته به نسبت سالهای قبل از آن افزایش چشمگیری داشته  و کمک خیرین به پیشبرد اهداف ما کمک زیادی کرد.

وی ادامه داد: در سال های اخیر به دلیل تحریم ظالمانه و شیوع ویروس کرونا بسیاری از منابع درآمدی جمعیت هلال احمر غیر فعال شده اما جمعیت هلال احمر به دلیل تلاش‌های هیات مدیره توانمند توانسته بسیاری از مشکلات را حل کنند.

جلالی گفت: بسته های حمایتی و معیشتی و بسته های نوشت افزار توسط خیرین اهدا شد و بانک امانت تجهیزات پزشکی در استان برای بیماران نیازمند تشکیل شد.

مامه ره حه (عمو رحیم) در سال ۱۲۵۶ در روستای سونج در دامنه گردنه خان به دنیا آمد وی در جوانی از بدنی قوی و نیرومند همچنین عزمی راسخ و شخصیتی سرشار از خدمت به همنوع برخوردار بود و به کمک در راه ماندگان می‌پرداخت، این ویژگی ها باعث شد مامه ره حه به اسطوره به یادماندنی در بانه تبدیل شود.

شهرداری بانه با همکاری موسسه توسعه آشتی در سال ۹۶ به منظور تجلیل از ایثار و از خودگذشتگی مامه ره حه که لی خان، مجسمه اش را در نزدیکی تونل خان در مسیر ارتباطی بانه به سقز نصب کرد.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در ۲۷۰ کیلومتری سنندج مرکز استان واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha