۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۲:۲۴
کد خبر: 83291053
T T
۰ نفر

اولين همايش ملي كاشت و صنعت پالونيا در گرگان آغاز شد

۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۲:۲۴
کد خبر: 83291053
اولين  همايش ملي كاشت و صنعت پالونيا در گرگان آغاز شد

گرگان - ايرنا - با حضور جمعي از محققان و اساتيد حوزه جنگل شناسي، اولين همايش ملي كاشت و صنعت پالونيا؛ فرصت‎ها و چالش‎ها امروز چهارشنبه در دانشگاه منابع طبيعي و علوم كشاورزي گرگان آغاز شد

دبير اين همايش ملي گفت: محققان و كارشناسان جنگل شناسي كشور 42 مقاله به دبيرخانه اين همايش ارسال كردند كه 35مقاله مورد تائيد داوران قرار گرفت كه از اين تعداد، 10 مقاله به صورت سخنراني و 25 مقاله به صورت پوستر ارايه مي شود.
داود آزادفر اظهار داشت: در اين همايش 2 روزه محققان و كارشناسان علوم جنگل چوب و كاغذ، آخرين دستاوردهاي علمي حوزه كاشت و صنعت درخت پالونيا را در قالب سخنراني‎، نمايش پوستر و ميزگرد تخصصي به بحث و تبادل نظر مي گذارند.
وي ادامه داد: پالونيا يك درخت تجاري در صنعت چوب است كه در گلستان براي اولين بار 30 سال پيش در منطقه شصت كلا مورد كاشت و بهره برداري قرار گرفت.
رييس دانشكده هاي جنگل و چوب و كاغذ دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان با بيان اين كه اين درخت غيربومي و از كشور چين وارد شده گفت: اين درخت محصولي ندارد و فقط از چوب آن در صنايع چوبي استفاده مي شود.
آزادفر افزود: در 30 سال اخير بر روي اين درخت پژوهش هاي متعدد از قبيل سازگاري با محيط، توسعه، كاربردهاي چوب و غيره انجام شد كه نشان مي دهد چوب اين درخت عليرغم ممنوعيت طرح بهره برداري از جنگل، پتانسيل زيادي براي استفاده در صنايع دارد.
وي افزود: توقف بهره برداري از طرح هاي جنگل و خروج قرقبانان موجب افزايش قاچاق چوب شده و در نتيجه آن آسيب هاي زيادي به صنايع چوب وارد كرده است كه توسعه درخت پالونيا مي تواند اين مشكل را برطرف كند.
آزادفر خاطرنشان كرد: درخت پالونيا دوام و قوام بيشتري نسبت به اكاليپتوس دارد و مي تواند در هر شرايط آب و هوايي آن را مورد كاشت و بهره برداري قرار داد.
3014/3091

سرخط اخبار استان‌ها