۲۲ فروردین ۱۳۹۸، ۸:۱۸
کد خبر: 83273602
T T
۰ نفر
بيانيه گام دوم ترسيم واقع بينانه اي از شرايط فعلي كشور است

قم- ايرنا- استاد حوزه و دانشگاه گفت: بيانيه گام دوم انقلاب نگاه بسيار واقع بينانه اي از شرايط فعلي كشور ارائه مي دهد و رهبر معظم انقلاب علاوه بر اين كه عيوب شرايط فعلي را بيان نموده اند، نسبت به چشم اندازها و آسيب هاي آينده نيز تذكر داده اند.

زهرا فخرروحاني روز پنجشنبه درگفت و گو با خبرنگار ايرنا، افزود: دراين بيانيه ظرفيتهاي كشور در عرصه هاي مختلف به صورت واضح شده و انتظار مي رود همانطور كه رهبر فرموده اند به صورت گفتمان در مدارس، مساجد و در فرصت هاي مختلف ارائه شود.
وي اضافه كرد: بايد نسبت به عملياتي كردن فرامين رهبر معظم انقلاب در اين بيانيه ، بسترهاي مناسبي ايجاد كنيم تا اين مطالب روشن و ارزشمند در قالب الفاظ باقي نماند و به طرح و برنامه عملياتي تبديل گردد.
وي با بيان اينكه ملت ايران از پيروزي انقلاب تاكنون چالش هاي سختي پشت سر گذاشته است، اضافه كرد: چهلمين راهپيمايي 22 بهمن با وجود فشارهاي سنگين اقتصادي پرشورتر از گذشته در ميان ناباوري دنيا برگزار شد و با توجه به اين كه در جايگاه بلندي ايستاده ايم، به همين دليل دشمنان سراسيمه شده اند و توطئه ها شتاب بيشتري گرفته است.
فخر روحاني با اشاره به اين كه اين بيانيه پيام خوبي براي جوانان داشت، گفت: مهمترين موضوع در اين بيانيه براي جوانان، فراخوان جهاد بود كه آنان بايد شانه هايشان را زير بار مسئوليت قرار دهند و با تشكيل يك جريان فرهنگي و جهادي براي ايفاي وظيفه خود اقدام نمايند.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اين كه رهبر معظم انقلاب در كنار علم، پژوهش و قدرت پژوهندگي، جوانان را به معنويت و اخلاق توصيه كرده اند، گفت: يكي از ضربه هاي اساسي كه جوانان ما در طول تاريخ خورده اند، زماني بوده كه نگاهشان به علم و پژوهش صرفا تخصصي بوده كه نسبت به برآوردن نيازهاي كشور ناتوان است.
وي همچنين گفت: اين بيانيه نشان مي دهد امروز محل اصلي نزاع در دنيا، جنگ هسته اي، موشك و سلاح نيست، بلكه درگيري مغز جوان ايراني است.
وي با بيان اين كه استعمار جديد بيشتر علاقه مند است مغز و نگرش جوان ما را تسخير نمايد تا اين كه بخواهد به دنبال اشغالگري باشد، افزود: جوان امروزي كه به سلاح رسانه دسترسي دارد بايد هم نسبت به حفاظت خودش در اين فضا اقدام نمايد و هم به هجمه دشمن با استفاده از اين سلاح بپردازد.
به گزارش ايرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامي روز چهارشنبه 24 بهمن ماه سال گذشته در بيانيه اي مهم و راهبردي به مناسبت چهلمين سالروز پيروزي انقلاب اسلامي و ورود جمهوري اسلامي به فصل جديدي از زندگي به تبيين ويژگي‌ هاي مسير پر افتخار پيموده شده در 40 سال گذشته و بركات خيره‌كننده انقلاب اسلامي در رساندن ايران عزيز به جايگاه شايسته ملت پرداختند و با تاكيد بر اميد واقع ‌بينانه به آينده و نقش بي ‌بديل جوانان در برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان ها، خطاب به جوانان و آينده ‌سازان ايران مقتدر، الزامات اين جهاد بزرگ را در هفت سرفصل اساسي بيان كردند.
ايشان در اين بيانيه ضمن بيان هفت توصيه به جوانان ايراني از جمله علم و پژوهش، معنويت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادي، عزت ملي، روابط خارجي، مرزبندي با دشمن و سبك زندگي، خواستار توجه آنان به اين موضوع شدند.
در بخشي از بيانيه حضرت آيت الله خامنه اي آمده است: جوانان بايد شانه‌هاي خود را به زير بار مسئوليت دهند، از تجربه‌ها و عبرت هاي گذشته بهره گيرند، نگاه انقلابي و روحيه انقلابي و عمل جهادي را به كار بندند و ايران عزيز را الگوي كامل نظام پيشرفته‌ اسلامي بسازند.
/2085/ 6133/

سرخط اخبار استان‌ها