۲۰ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۲۳
کد خبر: 83270829
T T
۰ نفر

گردشگری اصفهان باید به سمت تمركز زدایی پیش رود

۲۰ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۲۳
کد خبر: 83270829
گردشگری اصفهان باید به سمت تمركز زدایی پیش رود

اصفهان- ایرنا - مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: تمركززدایی و توسعه متوازن در گردشگری ضروری است به شكلی كه تنها كلانشهر اصفهان مقصد گردشگران نباشد و سایر شهرستان ها نیز در پذیرش مسافران سهیم شوند.

فریدون الهیاری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این اداره كل سعی دارد در سالجاری با برنامه ریزی و اجرای طرح های مرتبط شرایطی فراهم كند تا برای نوروزسال های آینده گردشگران در كلانشهر اصفهان متمركز نشوند و تمامی شهرستان های استان بتوانند میزبان مسافران باشند و به این شكل توسعه متوازن گردشگری در استان شكل گیرد.
وی با بیان اینكه ایجاد انگیزه در هموطنان برای حضور در شهرهایی غیر از كلانشهرها از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح كرد: ابزارهای رسانه ای، تولید برنامه های تلویزیونی، برپایی رویدادهای فرهنگی و هنری راهكارهای معرفی مناطق و شهرستان های كمتر شناخته شده برای بیشتر شدن شمار گردشگران به شمار می رود.
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان افزود: معرفی نقاط كمتر شناخته شده و برخوردار از جذابیت های گردشگری در دستور كار است تا در سال های آینده شاهد رونق گردشگری در این مناطق باشیم.
وی اضافه كرد: تجربه ای كه درسال های اخیر به دست آمده نشان می دهد تمركز گردشگران در كلانشهر اصفهان در ایامی خاص مانند نوروز كار خدمت رسانی را سخت تر می كند، با این وجود كه سایر مناطق استان قابلیت های زیادی دارند و این ظرفیت كمتر مورد استفاده قرار گرفته است.
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان اظهارداشت: اصفهان به دلیل تنوع قومی و اقلیمی مقصد مناسبی برای مسافران است، اما برخی نقاط این استان باید از حیث زیرساخت ها بویژه هتل و اقامتگاه ارتقا پیدا كند.
الهیاری گفت: دیگر شهرهای استان در نوروز 98 نسبت به سال های گذشته برای میزبانی از مسافران و پذیرش گردشگران بهتر ظاهر شدند و اسكان و اقامت در این مناطق افزایش پیدا كرد كه آن را می توان شروعی مناسب برای توسعه متوازن دانست.
بر پایه آمار اعلام شده 2 میلیون و 871 هزار و 921 مسافر در ایام عید امسال در استان اقامت كردند كه 50 درصد این آمار مربوط به كلانشهر اصفهان است.
6 میلیون و 956 هزار و 245 گردشگر در این روزها از آثار تاریخی، گردشگری و فرهنگی منطقه بازدید كردند كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 درصد رشد داشت.
6022/ 6020

سرخط اخبار استان‌ها