۱۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۱۶
کد خبر: 83267708
T T
۰ نفر
اسكان ساكنان مناطق آسيب ديده املش در مكاني ديگر

رشت - ايرنا - استاندار گيلان در بازديد از رانش زمين در روستاي ليليم شهرستان املش گفت: ساكنان واحدهايي كه آسيب ديده اند، در مكان‌هايي به صورت استيجاري يا به طرق ديگر اسكان داده مي‌شوند تا پس از اتمام مطالعات ژئوتكنيك (مهندسي پي)، به صورت علمي و فني تصميم‌گيري شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا مصطفي سالاري صبح يكشنبه با حضور در روستاي ليليم شهرستان املش ضمن بازديد از وقوع رانش زمين در اين منطقه از نزديك به بررسي اين موضوع پرداخت و در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اينكه 9 واحد مسكوني در حال حاضر براثر رانش زمين آسيب ديدند، افزود: پيش‌بيني مي‌شود تعداد ديگري از واحدها در معرض آسيب‌ديدگي باشند كه بايد براي حدود 20 خانوار يا بيشتر چاره‌انديشي كنيم.
وي انجام مطالعات ژئوتكنيك براي بررسي عمق و وسعت رانش و ميزان دربرگيري منطقه در آينده را اولين تصميم گرفته‌شده در اين خصوص عنوان و خاطرنشان كرد: با انجام مطالعات اينكه موضوع رانش راه كنترل دارد يا انتقال واحدها به مكاني كه با چنين مشكلي مواجه نيستند راهكار اصلي است، مشخص مي‌شود.
نماينده عالي دولت در گيلان با اشاره به اينكه مطالعات رانش ظرف مدت يك ماه آينده از امروز انجام مي‌شود اظهار داشت: پس از پايان مطالعات تصميم اصلي گرفته مي‌شود و اگر نظر بر جابجايي واحدها باشد محل مناسبي كه در آينده در معرض اتفاق مشابه نباشد، تعيين و با احداث زيرساخت‌ها حمايت‌هاي لازم در مسير ساخت منازل در محل جديد صورت مي‌گيرد.
وي با بيان اينكه دستگاه‌هاي خدمات‌رسان استاني و شهرستاني در بحث زيرساخت پس از تصميم نهايي و درصورت نياز به جابجايي بايد اقدامات خود را با جديت شروع كنند گفت: واحدهايي كه آسيب ديدند در مكان‌هايي به صورت استيجاري يا به طرق ديگر اسكان داده مي‌شوند تا پس از اتمام مطالعات به صورت علمي و فني تصميم‌گيري شود.
وي به ارسال سه مرحله كمك‌هاي مردمي و دستگاه‌هاي اجرايي و امدادي به مناطق سيل‌زده اشاره كرد و افزود: در روزهاي آتي نيز محموله چهارم كمك‌ها به اين مناطق ارسال مي‌شود.
استاندار گيلان به ارسال تجهيزاتي شامل بالگرد، قايق و مواردي از اين قبيل به استان گلستان اشاره كرد و گفت: بخشي از مأموريت در استان گلستان اتمام پيدا كرده و به مناطق غربي كشور اعزام شدند.
وي خاطرنشان كرد: امروز نيز تعدادي از ماشين آلات راهسازي از جمله بيل مكانيكي به استان‌هاي گلستان و لرستان ارسال شده و به صورت تكميلي نيز باتوجه به ابلاغ وزارت كشور مبني بر نياز در اين مناطق براي تخليه آب ارسال مي‌شود.
در پي بارش هايي كه از ابتداي سال جاري در املش باريده و بر اثر فرونشست زمين، شماري از واحدهاي مسكوني روستاي ليلم بخش مركزي شهرستان در معرض خطر قرار گرفته اند.
شهرستان املش با دو بخش مركزي و رانكوه، در 70 كيلومتري شرق مركز استان گيلان واقع است.
7296/2007

سرخط اخبار استان‌ها