۱۵ فروردین ۱۳۹۸، ۲۳:۰۲
کد خبر: 83265024
T T
۰ نفر

80 خودروي گرفتار بهمن در گردنه ژالانه رهسازي شدند

۱۵ فروردین ۱۳۹۸، ۲۳:۰۲
کد خبر: 83265024
80 خودروي گرفتار بهمن در گردنه ژالانه رهسازي شدند

سنندج - ايرنا - مسئول روابط عمومي راهداري و حمل و نقل جاده اي شهرستان سروآباد گفت: بعد از سقوط 12 بهمن سنگين در گردنه ژالانه و مسدود شدن بيش از چهار ساعته اين مسير مهم ارتباطي، 80 خودروي گرفتار توسط نيروهاي راهداري رهاسازي شدند.

محمد شبرندي شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: به دليل ارتفاع زياد برفي در گردنه ژالانه كه بارش آن از شامگاه چهارشنبه آغاز شده بود، امروز 12 بهمن سنگين در اين گردنه سقوط كرد و مسير از ساعت 17 عصر به بعد مسدود شد.
وي با بيان اينكه با تلاش بي وقفه و مستمر نيروهاي راهداري گردنه ژالانه بعد از چهار ساعت و 30 دقيقه بازگشايي، ايمن سازي و پاكسازي شد، اضافه كرد: بيش از 80 خودروي سواري در طرفين بهمن به مدت چهار ساعت و نيم گرفتار شده بودند كه توسط نيروهاي راهداري رهاسازي شدند.
شبرندي افزود: تردد در گردنه ژالانه تنها با زنجير چرخ امكان پذير است بنابراين رانندگان حتما با زنجير چرخ در اين مسير حركت كرده و از تردد غيرضروري در اين گردنه خودداري كنند.
مسئول روابط عمومي راهداري و حمل و نقل جاده اي شهرستان سروآباد يادآور شد: بر اثر بارش شديد باران در روزهاي اخير در گردنه نيابان در مسير سروآباد - سنندج كوه ريزش كرده بود كه با تلاش نيروهاي راهداري ريزش برداري شد.
به گزارش ايرنا، شهرستان سروآباد داراي 40 كيلومتر راه اصلي، 160 كيلومتر راه روستايي و 120 كيلومتر راه فرعي (سروآباد به پاوه) است.
475 راهدار كردستان در طرح نوروزي به صورت آماده باش و 24 ساعت در خدمت مسافران و گردشگران هستند و اين طرح را از 25 اسفند سال گذشته آغاز و تا 17 فروردين امسال ادامه مي دهند.
راهداران در طرح زمستاني بيش از هشت هزار و 500 كيلومتر از راه هاي استان را شامل يك هزار و 900 كيلومتر در مسيرهاي بين شهري و 6 هزار و 600 كيلومتر در راه هاي روستايي را تحت پوشش قرار داده اند.
استان كردستان در يك منطقه سرد و كوهستاني واقع شده و هر سال بارش باران در اين استان از اوايل پاييز شروع مي شود. همچنين جاده هاي بين شهري اين استان داراي 38 گردنه برفگير و جاده هاي روستايي نيز داراي 66 گردنه برفگير است.
گردنه ژالانه در منطقه هورامان سروآباد در استان كردستان محور ارتباطي شهرستان هاي سروآباد و مريوان به شهرستان پاوه و شهرهاي نودشه و نوسود در استان كرمانشاه است و همچنين شهر هورامان تخت و 10 روستاي تابعه آن با 12 هزار نفر جمعيت را به هم متصل مي كند.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مركزي و هورامان و جمعيتي افزون بر 52 هزار نفر در فاصله 90 كيلومتري از سنندج مركز استان كردستان واقع شده و 24 كيلومتر مرز با كشور عراق دارد.
7354/3034

سرخط اخبار استان‌ها