۶ فروردین ۱۳۹۸، ۸:۵۰
کد خبر: 83254847
T T
۰ نفر
شركت های دانش بنیان بهترین زمینه تحقق «رونق تولید» هستند

سمنان- ایرنا- رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان گفت: توسعه اقتصادی و تحقق شعار «رونق تولید» با تكیه بر شركت های دانش بنیان محقق شدنی است.

احمد همتی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: توجه به اقتصاد دانش‌بنیان و حمایت از آن می‌تواند موجب رونق تولید و اشتغالزایی جوانان در كشور شود.
وی با بیان اینكه نامگذاری امسال در راستای حمایت از كالای ایرانی است، تصریح كرد: اجرایی شدن شعار سال منجر به اشاعه فرهنگ مصرف كالای ایرانی می شود كه در گام اول باید كیفیت محصولات داخلی افزایش یابد.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مراكز پژوهشی در واحدهای تولیدی فعال تر از گذشته عمل كنند تا كیفیت محصولات داخلی به منظور رقابت پذیری با محصول مشابه خارجی افزایش یابد.
همتی تصریح كرد: تولیدكنندگان با كمك جوانان متخصص و كارآمد شرایط حضور تولیدات داخلی در بازارهای جهانی را فراهم كنند.
وی با اشاره به تعیین راهبرد‌ رهبری در جذب فناوری های نوین دنیا، خاطرنشان كرد: یكی از راهكارهای تولید كالاهای باكیفیت جذب و به روز رسانی علوم نوین برای رقابت پذیر كردن با محصولات مشابه در بازارهای جهانی است.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تولیدكنندگان كشور با ارتباط تنگاتنگ با مراكز دانشگاهی و شركت های دانش بنیان در به روز رسانی و جذب فناوری های نوین برای رونق بخشی به تولید و افزایش كیفیت محصولات تولیدی تلاش كنند.
وی تاكید كرد: استفاده از ظرفیت ها و امكانات موجود و به كارگیری نیروهای كارآمد در تحقق منویات رهبر انقلاب مبنی بر سال رونق تولید نقش مهمی دارد.
رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان گفت: برای تحقق شعار رونق تولید باید خرید كالاهای ایرانی در بین آحاد جامعه به فرهنگ تبدیل كرد تا با تحقق این مساله، تولید و وضعیت معیشتی و اقتصادی كشور رونق گیرد.
به گزارش ایرنا، سال 1398 از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال «رونق تولید» نامگذاری شده است.
9891/6103

سرخط اخبار استان‌ها