۲۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۱۸
کد خبر: 83246593
T T
۰ نفر

دو خبر كوتاه فرهنگي از لاهيجان و املش

۲۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۱۸
کد خبر: 83246593
دو خبر كوتاه فرهنگي از لاهيجان و املش

لاهيجان - ايرنا - اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي لاهيجان در نخستين فراخوان ، مسابقه مشاعره ادبيات ويژه كودكان و نوجوانان با عنوان حافظان شعر و ادب را در اين شهرستان برگزار مي كند.

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي لاهيجان عصر يكشنبه در اين باره به ايرنا گفت: در راستاي ترويج فرهنگ كتابخواني و تشويق كودكان و نوجوانان به عنوان فرهنگ سازان آينده ، عادت به مطالعه و آشنايي هرچه بيشتر آنان با متون فاخر و ادبيات ايران زمين ، براي نخستين بار مسابقه بزرگ مشاعره دختران و پسران را در سه گروه سني هشت تا 11 سال ، ١١ تا 14 سال و 14 تا 18 سال برگزار مي كنيم.
نگار نادري اهداف برگزاري مسابقه در اين فراخوان را تشويق دانش آموزان به مطالعه كتاب و ترويج فرهنگ كتابخواني ، ترغيب دانش آموزان به خوانش متون فاخر و اشعار وزين در ادبيات ايران زمين ، تمرين به خاطر سپردن واژگان و اشعار و تقويت حافظه ، تمرين بالا رفتن سرعت عمل با انتخاب واژگان و ابيات مناسب ذكر كرد .
وي اظهارداشت: داوطلبان براي حفظ اشعار منتخب تا پايان خرداد ماه 1398 مهلت دارند و انتخاب ابيات حفظ شده بايد از كتاب‌هاي منتخب ديوان حافظ ، مثنوي معنوي، شاهنامه فردوسي ، بوستان سعدي، ديوان عراقي، ديوان شيخ عطار ، ديوان پروين اعتصامي و ديوان حزين لاهيجي باشد.
نادري خاطرنشان كرد: انجمن ادبي حزين لاهيجي نيز روزهاي يكشنبه، خانه ترانه در روزهاي پنج‌شنبه و خانه داستان در روز چهارشنبه نشست هاي تخصصي خود را در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي لاهيجان برگزار مي‌ كنند.

** تجليل از 13 ستاره املشي كنكور
در مراسمي 13 ستاره املشي كنكور 97 در كانون معصوميه شهرستان املش تجليل شدند.
در اين مراسم كه جمعي از مسئوولان، معلمان و خانواده هاي دانش آموزان حضور داشتند؛ برنامه هاي مختلفي همچون سرودخواني، اجراي موسيقي زنده، برنامه هاي كمدي و ... به اجرا گذاشته شد.
104 واحد آموزشي در املش فعال است.
شهرستان هاي لاهيجان و املش در شرق استان گيلان قرار دارند.
6029/7291/2007

سرخط اخبار استان‌ها