۲۱ اسفند ۱۳۹۷، ۲۲:۳۴
کد خبر: 83241513
T T
۰ نفر

دو خبر كوتاه فرهنگي از لاهيجان و ماسال

۲۱ اسفند ۱۳۹۷، ۲۲:۳۴
کد خبر: 83241513
دو خبر كوتاه فرهنگي از لاهيجان و ماسال

لاهيجان - ايرنا - نهمين آموزشگاه آزاد موسيقي لاهيجان با فعاليت در زمينه آموزش موسيقي سنتي و پاپ مجوز گرفت و همايش معرفتي و بصيرتي بسيجيان ماسال و شاندرمن برگزار شد

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان لاهيجان شامگاه سه شنبه در اين باره گفت: در اين آموزشگاه ، آموزش علمي و عملي موسيقي ايراني ، پاپ و كلاسيك با بهره گيري از مربيان مجرب در دستور كار قرار دارد.
نگار نادري تصريح كرد: عارف كوهي مسئول اين آموزشگاه كه از سال ٧٣ فعاليت هنري خود را با آموزش تنبك آغاز كرده ، به مدت دو سال زير نظر استاد محمد رضا لطفي رديف را آموزش ديده و براي يادگيري سازهاي ايراني دف و تنبك و عود از اساتيد مجربي چون تعريف ، سعادت و محمد فيروزي بهره برده است.
در شهرستان لاهيجان 9 آموزشگاه موسيقي ، يك آموزشگاه فرهنگي هنري ، يك آموزشگاه سينمايي ، يك آموزشگاه خوشنويسي ، 14 آموزشگاه هنرهاي تجسمي، هشت انجمن ادبي و يك شوراي موسيقي فعاليت دارند .
لاهيجان در 40كيلومتري شرق مركز استان گيلان قرار دارد.

** همايش معرفتي و بصيرتي بسيجيان ماسال و شاندرمن برگزار شد
آيت الله احمد عابدي، استاد حوزه و دانشگاه در همايش معرفتي و بصيرتي بسيجيان ماسال و شاندرمن كه به همت دفتر نمايندگي ولي فقيه در سپاه اين شهرستان برگزار شده بود گفت: احترام به بزرگان و مخصوصا پدر و مادر داراي خير و بركات فراواني است.
اين استاد حوزه و دانشگاه افزود: اخلاق و معنويت از مهمترين سفارشات رهبر معظم انقلاب اسلامي است و بايد بيشتر مورد توجه ما باشد.
عابدي بيان كرد: پرداختن به معنويات، موجب بالا رفتن روحيه در افراد مي شود و فضا را براي بصيرت و معرفت مهيا مي سازد.
شهرستان ماسال با دو بخش مركزي ماسال و شاندرمن در مجاورت شهرستان رضوانشهر و غرب گيلان واقع است.
7293/6029/2007

سرخط اخبار استان‌ها