۱۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۱۳
کد خبر: 83228119
T T
۰ نفر
تربيت نيروهاي بصير و آگاه نياز جدي جامعه امروز است

سنندج - ايرنا - نماينده ولي فقيه در كردستان گفت: در زمان حاضر كه دشمن با تمام توان به ميدان آمده و جوانان ما را هدف قرار داده، تربيت نيروهاي بصير و آگاه كه توان شناخت اين مسايل را داشته باشند يك ضرورت اجتناب ناپذير است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، آيت الله سيدمحمد حسيني شاهرودي روز شنبه به مناسبت هفته تربيت اسلامي در ديدار اعضاي شوراي تربيتي آموزش و پرورش كردستان با تاكيد بر ضرورت مقابله با توطئه دشمنان و ايستادگي در مقابل شيطنت هاي آنان اظهار داشت: يكي از راه هاي مقابله با اين توطئه ها، تربيت نيروهاي آگاه و در طراز انقلاب و آرمان هاي نظام است.
وي افزود: نيروهاي تربيت شده ما بايد داراي روحيه انقلابي، معنوي گرا، آرمان خواه، روحيه جهادي و حماسي، استكبار ستيز، استقلال طلب، مردمي و عدالت خواه باشند و امروز دشمنان تلاش مي كنند كه اين روحيات را از جوانان ما بگيرند و ذهنيت را عوض كرده و به تحريف موضوعات بپردازند.
نماينده ولي فقيه در كردستان با بيان اينكه امروز بيش از هر زمان ديگري بايد به تربيت نيروهاي جوان توجه شود، اضافه كرد: امور تربيتي بسيار مهم است و در برهه اي از زمان اين مساله مورد توجه جدي قرار نگرفته است.
وي تربيت، تعليم و علم آموزي بر اساس حكمت را سه مولفه مهم در اسلام دانست و بر توسعه علم پژوهش محور و بهره گيري از علم بر مبناي حكمت تاكيد كردند.
آيت الله حسيني شاهرودي با بيان اينكه توجه به تربيت اسلامي، موجب رستگاري انسان در دنيا و آخرت مي شود، گفت: با تربيت الهي و اسلامي، انسان مي تواند به درجات والاي حيات دست پيدا كرده است.
مديركل آموزش و پرورش كردستان نيز در اين ديدار افزود: يكي از برنامه هاي راهبردي استان، توجه به مقوله تربيت و تاكيد بر اين موضوع در جلسات مديران و روساي آموزش و پرورش و مديران مدارس است چرا كه در اولويت قرار گرفتن برنامه هاي تربيتي موجب تربيت كامل فرد و شهروند خوب مي شود.
رشيد قرباني اضافه كرد: وجود نيروي انساني توانا و علاقمند را يكي از مولفه هاي مهم در راستاي پيشبرد برنامه ها و اهداف حوزه پرورشي و فرهنگي است ضمن اينكه اين مهم بايد از نظر كمي و كيفي در جذب و بكارگيري نيروي انساني اين حوزه مورد توجه قرار گيرد.
وي همچنين بر ضرورت توجه به مسايل تربيتي در فعاليت هاي مدارس تاكيد كرد و اظهار داشت: در مسايل تربيتي و پرورشي، رويكرد توجه به هويت ديني، ملي و ايراني اسلامي در اولويت استان قرار دارد.
مديركل آموزش و پرورش كردستان با بيان اينكه بر اساس سند تحول بنيادين، رويكرد تمام بخش هاي آموزش و پرورش، نگاه تربيتي به مسايل مختلف است ضمن اينكه روح سند تحول بنيادين، نگاه تربيتي به فرآيندهاي آموزش و پرورش است.
در حال حاضر 29 كانون فرهنگي تربيتي در سطح استان كردستان فعاليت دارند و تاكنون بيش از 37 هزار نفر از دانش آموزان دوره هاي تحصيلي در فعاليت اين مراكز ثبت نام و شركت كرده اند.
7348/9102

سرخط اخبار استان‌ها