۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۰۶
کد خبر: 83217683
T T
۰ نفر
تمامي بدهي هاي بيمه سلامت گيلان پرداخت شد

رشت - ايرنا - مديركل بيمه سلامت گيلان گفت: 100 درصد بدهي هاي سال گذشته (1396) بيمه سلامت استان به بخش هاي دولتي و خصوصي پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، علي اكبري روز پنجشنبه در نشست خبري در جمع خبرنگاران رسانه هاي گروهي استان گيلان در رشت افزود: بدهي هاي سال 96 بيمه سلامت به مبلغ 486 ميليارد تومان بوده كه تمامي آن به بخش هاي دولتي و خصوصي پرداخت شده است.
وي با بيان اين كه با توجه به تسويه حساب سال 96 ، فاصله پرداختي ها بسيار كم شده، اظهار داشت: به طور ميانگين پرداختي به داروخانه ها، آزمايشگاه ها، تصويربرداري و فيزيوتراپي طرف قرارداد تا مرداد و پزشكان، دندانپزشكان و درمانگاه ها تا شهريور امسال به طور قطعي پرداخت شده ضمن اين كه مطالبات دانشگاه علوم پزشكي تا شهريور به صورت قطعي و ماه هاي مهر و آبان امسال تا 70 درصد به صورت علي الحساب پرداخت شده است.
مديركل بيمه سلامت استان گيلان خاطر نشان كرد: در راستاي رضايتمندي بيمه شدگان و موسسات درماني، ماهانه بين 38 ميليارد تومان به موسسات طرف قرارداد پرداخت مي شود.
وي در ادامه سخنانش در نشست خبري با بيان اين كه بيمه شدگان سلامت گيلان، سالانه به طور ميانگين شش ميليون و 275هزار و 445 بار به مراكز مراجعه مي كنند، اضافه كرد: روزانه يك ميليارد و 224 ميليون تومان به موسسات طرف قرارداد استان براي ارائه خدمات به بيمه شدگان پرداخت مي شود.
اكبري يادآور شد: براي ارائه خدمات مطلوب به بيمه شدگان و افزايش رضايتمندي آنان با 35 بيمارستان ، يك هزار و 176 پزشك، 336 داروخانه، 87 آزمايشگاه، 59 پرتو پزشكي، 89 توانبخشي، 43 درمانگاه و چهار مركز جراحي محدود قرارداد همكاري منعقد شده است.
وي بيان داشت: با تمهيدات انجام شده در سال آينده سعي خواهد شد تا بر اساس تكاليف جديد سازماني از افزايش بيش از حد هزينه هاي بيمه سلامت جلوگيري به عمل آمده و منطبق با نظام جديد پرداخت، شاهد كنترل بهينه هزينه ها باشيم.
بر اساس آخرين آمار حدود يك ميليون و 300 هزار نفر در گيلان تحت پوشش بيمه سلامت استان هستند.
7286/2007

سرخط اخبار استان‌ها