۲۸ بهمن ۱۳۹۷، ۱۷:۱۶
کد خبر: 83212837
T T
۰ نفر
10 هزار شغل با احياي واحدهاي توليدي راكد قم ايجاد مي شود

قم - ايرنا - مديركل دفتر هماهنگي امور اقتصادي استانداري قم گفت: بازگرداندن بخشي از سرمايه هاي استان شامل زمين، ساختمان و ماشين آلات در قالب واحدهاي تعطيل و راكد، به چرخه توليد، منجربه ايجاد 10 هزار شغل مي شود.

به گزارش ايرنا، مجيد آوري فرد روز يكشنبه در چهل و هفتمين جلسه ستاد تسهيل و رفع موانع توليد قم در تالار امام جواد(ع) استانداري اظهار داشت: بازگرداندن اين واحدها به چرخه توليد به هزينه اندكي نيازمند است و هيچ گونه امكاناتي اعم از زمين، ساختمان، تاسيسات زيربنايي و برق لازم ندارد.
وي همچنين با بيان اينكه در ابتداي هر سال توسط شركت شهرك هاي صنعتي و سازمان صنعت، معدن و تجارت در مورد آخرين وضعيت واحدهاي توليدي استان پايشي انجام مي شود، خاطرنشان كرد: در اواخر بهار و اوايل تابستان سال جاري نيز اين پايش صورت گرفت، كه يك هزار و 651 واحد با 41 هزار و 899 نيروي كار فعال، و 674 واحد نيز با ظرفيت اشتغال حدود 10 هزار و 300 تن راكد بود.
وي با بيان اينكه از ميان واحدهاي تعطيل 282 واحد به صورت دائم و بقيه به طور فصلي و متناوب و متناسب با شرايط اقتصادي تعطيل مي باشد گفت: كلينيكي ويژه در شهرك صنعتي شكوهيه شكل گرفته و مجموعه اي از كارشناسان در آن مستقر شده و واحدها را پايش مي كنند و مشابه همين اقدام توسط كارشناسان سازمان صنعت معدن و تجارت در حال انجام است، كه تلفيق آنها براي پايش بهتر در دستور كار مي باشد.
شهرك صنعتي شكوهيه قم با 955 هكتار مساحت در كيلومتر 12 محور قديم قم - تهران واقع شده و شامل 461 واحد شيميايي، 281 صنايع فلزي، 348 واحد صنايع غذايي، 20 واحد غير فلزي، 57 واحد سلولوزي، 69 واحد نساجي، 856 واحد خدماتي و 34 واحد برق و الكترونيك است.
2 هزار و 394 واحد صنعتي كوچك، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد كه از اين تعداد 2 هزار و 256 واحد مربوط به صنايع كوچك، 75 واحد مربوط به صنايع متوسط و 63 واحد مربوط به صنايع بزرگ است.
قم داراي هفت شهرك صنعتي شكوهيه، الغدير، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوري اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحيه صنعتي خورآباد، دستجرد، سيرو و طغرود است.
7403 / 1175

سرخط اخبار استان‌ها