۲۵ دی ۱۳۹۷، ۲۰:۴۹
کد خبر: 83172368
T T
۰ نفر
4 پروژه آموزشي مشاركتي در مياندوآب به بهره برداري رسيد

مهاباد - ايرنا - چهار پروژه آموزشي با 37 كلاس درس با مشاركت اداره كل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس آذربايجان غربي و بنياد علمي فرهنگي قلم چي با حضور مديرعامل مجمع خيران مدرسه ساز كشور در مياندوآب به بهره برداري رسيد.

به گزارش ايرنا، سرپرست اداره كل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس آذربايجان غربي عصر روز سه شنبه در آيين افتتاح اين طرح ها اظهار داشت: براي احداث اين مدارس در مجموع 66 ميليارد و 200 ميليون ريال با مشاركت نوسازي و تجهيز مدارس استان، موسسه قلم چي و يكي از خيران تهران بنام مصطفي روشنايي فر هزينه شده است.
آيدين رحماني افزود: اين پروژه هاي آموزشي شامل 2 مدرسه 10 و 15 كلاسه روشنايي در شهر مياندوآب و مدرسه 6 كلاسه در بخش مرحمت آباد اين شهرستان است.
وي بيان كرد: هم اكنون در آذربايجان غربي 249 واحد آموزشي در قالب سه هزار و 475 كلاس درس با اعتباري بالغ بر 500 ميليارد ريال در حال احداث است.
وي اظهار داشت: در مياندوآب نيز 19 پروژه با زيربناي 22 هزار و 500 متر مربع با اعتبار 190 ميليارد ريال در حال احداث است.
رحماني گفت: علاوه براين در سطح استان 47 پروژه با 166 كلاس درس با مشاركت 100 درصدي خيران با برآورد مبلغ 230 ميليارد ريال در حال ساخت است.
وي افزود: در سالجاري 45 پروژه مشاركتي و خيرساز به مساحت 12 هزار مترمربع طبق موافقت نامه با خيران ساخته مي شود كه برخي از آنها واگذار شده و برخي ديگر نيز در حال واگذاري به پيمان است.
رحماني گفت: آذربايجان غربي از نظر سرانه فضاهاي آموزشي وضعيت خوبي ندارد و از ميانگين كشوري عقب است و به همين دليل نياز است خيران بيش از اين در اين راستا كمك حال آموزش و پرورش باشند.
سرپرست آموزش و پرورش مياندوآب نيز در اين آيين گفت: هم اكنون 15 مدرسه در اين شهرستان آماده افتتاح است كه همزمان با دهه فجر امسال به بهره برداري مي رسد.
كاظم ممقاني افزود: در طول فعاليت دولت تدبير و اميد و با مشاركت خيران 30 مدرسه در قالب 214 كلاس درس در مياندوآب ساخته شده و تحويل آموزش و پرورش شده است.
وي با بيان اينكه به طور متوسط هر ماه چهار كلاس درس جديد به فضاهاي آموزشي اين شهرستان اضافه شده است، بيان كرد: 16 باب مدرسه با 43 كلاس درس نيز در چهار سال گذشته كلنگ زني شده و در حال احداث است.
به گزارش ايرنا، در مياندوآب 46 هزار دانش آموز در 256 باب فضاي آموزشي تحصيل مي كنند كه همه اين مدارس به صورت 2 شيفتي فعاليت مي كند و 40 درصد مدارس اين شهرستان نيز جزو مدارس تخريبي است.
9871/6185/7129

سرخط اخبار استان‌ها