۱۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۹:۲۸
کد خبرنگار: 1273
کد خبر: 83662675
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنج باب مدرسه در میاندوآب افتتاح شد

۱۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۹:۲۸
کد خبر: 83662675
پنج باب مدرسه در میاندوآب افتتاح شد

مهاباد- ایرنا- پنج باب مدرسه با ۲۰ کلاس درس همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با هزینه ۴۴.۵ میلیارد ریال در میاندوآب به بهره‌برداری رسید.

آیین بهره‌برداری از این طرح‌ها روز چهارشنبه با حضور مسوولان استانی و شهرستان در قالب برنامه‌های دهه فجر میاندوآب برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش میاندوآب در آیین افتتاح این طرح‌ها گفت: یکی از این طرح‌ها مدرسه سه کلاسه مشارکتی خیرساز روستای «شکورکندی» است که  ۱۱۸ مترمربع زیربنا دارد.

بهروز تقی‌نژاد با بیان اینکه در این مدرسه ۲ هزار مترمربع محوطه سازی و ۲۰۰ مترطول دیوارچینی شده است، افزود: در ساخت این فضای آموزشی ۱۱ میلیارد ریال از سوی خیّر و دولت هزینه شده‌است.

وی اظهار داشت: مدرسه سه کلاسه روستای «زنجیرآباد» با فضای آموزشی ۱۳۹ مترمربع دیگر طرحی است که به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه طول دیوارسازی در این مدرسه ۳۲۰ متر و محوطه‌سازی چهار هزار مترمربع است، گفت: برای احداث این مدرسه ۱۷.۵ میلیارد ریال اعتبار دولتی هزینه شده‌است.

«تقی‌نژاد» اضافه کرد: مدرسه ۶ کلاسه روستای «قبانکندی» که با مشارکت ۱۰۰ درصدی «سیدعزیز حسینی» احداث شده است، دارای ۴۰۰ مترمربع زیربنا، ۲ هزار مترمربع مساحت است.


وی گفت: برای ساخت این فضای آموزشی هم ۶ میلیارد ریال از سوی خیّر و ۲ میلیارد ریال هم ازسوی اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی برای تجهیز آن هزینه شده است.

مدیر آموزش و پرورش میاندوآب ادامه داد: مدرسه چهار کلاسه توسعه مدرسه روستای «حاجی‌حسن» با زیربنای ۲۰۰ مترمربع و ۱۰۰ درصد با مشارکت خیّر مدرسه‌ساز «ابراهیم کارش» و اهالی روستا احداث شده‌است‌.

وی بیان کرد: ۲.۵ میلیارد ریال جهت ساخت و یک میلیارد ریال از سوی‌ اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی برای تجهیز آن هزینه شده است.

تقی‌نژاد اظهار داشت: همچنین پروژه چهار کلاسه روستای «منصورکندی» که توسعه مدرسه این روستاست در ۱۲۰ مترمربع زیربنا و با صرف سه میلیارد ریال با مشارکت خیر مدرسه‌ساز «ابراهیم کارش» و اهالی روستا احداث شده است.

مدیر آموزش و پرورش میاندوآب با اشاره به اینکه طی دهه فجر امسال هفت مدرسه با ۳۲ کلاس درس به بهره‌برداری می‌رسد افزود: هفت مدرسه دیگر با ۲۲ کلاس درس نیز طی این دهه کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آنها شروع می‌شود.

وی بیان کرد: در میاندوآب ۶۲ مدرسه کانکسی، شیروانی و سنگی با بیش از ۴۰ سال قدمت فرسوده و تخریبی هستند و جهت رفع این مشکل نیازمند مساعدت خیران است.

امروز همچنین طرح هادی در روستای حاجی‌حسن میاندوآب به مساحت ۱۶ هزار متر مربع با حضور مسوولان به بهره‌برداری رسید.

میاندوآب با ۲۷۷ هزار نفر جمعیت دارای حدود ۵۰ هزار دانش آموز است که در ۴۲۰ مدرسه شامل ۲۳۰ فضای آموزشی در حال تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha