۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۲۶
کد خبرنگار: 1273
کد خبر: 83793795
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عملیات ساخت مدرسه خیّرساز در میاندوآب آغاز شد 

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۲۶
کد خبر: 83793795
عملیات ساخت مدرسه خیّرساز در میاندوآب آغاز شد 

مهاباد- ایرنا- کلنگ ساخت یک باب مدرسه سه‌کلاسه خیّرساز در روستای «کانیه‌سر» از توابع بخش مرکزی میاندوآب به زمین زده شد.

مدیر آموزش و پرورش میاندوآب روز چهارشنبه در آیین کلنگ‌زنی این مدرسه اظهار داشت: این واحد آموزشی در زمینی به مساحت ۲۰۰ متر مربع در مجاور مدرسه فعلی با مشارکت ۱۰۰ درصد خیّرانه شرکت صنایع غذایی‌ میهن اجرا شده و قبل از آغاز سال تحصیلی اتمام یافته و در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

بهروز تقی‌نژاد افزود: باتوجه به هماهنگی‌ انحام شده بین اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی، آموزش و پرورش، فرمانداری و مجمع خیران مدرسه‌ساز میاندوآب، طی ۱.۵ سال گذشته بیش از ۲۰ مدرسه ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده‌است.

وی با اشاره به اینکه این امر در راستای رسالت اصلی آموزش و پرورش برای ایجاد فضای مناسب آموزشی است، گفت: در سال گذشته ۳۸ کلاس درس در میاندوآب به بهره‌برداری رسید و ۳۴ باب کلاس درس نیز کلنگ‌زنی شد.

وی با بیان اینکه اینکه این مدرسه نخستین مدرسه در سال‌جاری است که کلنگ‌زنی می‌شود، افزود: تداوم ساخت و بازسازی مدارس فرسوده امسال نیز با جدیت قبل تداوم می‌یابد.

مدیر آموزش و پرورش میاندوآب بیان کرد: از ۳۸۶ مدرسه در میاندوآب، ۵۰ مدرسه نیازمند تخریب و بازسازی است که امیدواریم با حمایت خیران حرکت‌های بزرگ و موثری در این شهرستان در این زمینه برداشته شود.

«تقی‌نژاد» با بیان اینکه میاندوآب در سال گذشته نیز در زمینه جذب خیران مقام برتر استانی را به خود اختصاص داد، افزود: ۱۲ باب مدرسه با ۳۶ کلاس درس هم‌اکنون در میاندوآب در حال ساخت است که ۶ باب آنها به صورت ۱۰۰ درصد خیری و ۶ باب نیز با مشارکت ۳۰ درصدی خیران ساخته می‌شود.

فرماندار میاندوآب نیز در این آیین با قدردانی از خیران و شرکت صنایع غذایی میهن در ساخت این مدرسه، اظهار داشت: مهم‌ترین دغدغه و رکن در جامعه، ایجاد فضای امن و توام با آرامش برای دانش‌آموزان است و بر همین اساس باید از سال‌های گذشته این‌ مهم در دستور کار قرار می‌گرفت.

مهدی قهرمانی با اشاره به وجود ۵۰ مدرسه تخریبی در میاندوآب افزود: مدارسی که با اصول مهندسی جایگزین این مدارس خواهد شد، امن بوده و نگرانی از بابت تهدید دانش‌آموزان در حوادث غیرمترقبه در آنها وجود ندارد.

میاندوآب با بیش از ۲۷۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha