۲۲ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۲۰
کد خبر: 83167164
T T
۰ نفر
پاكستان:براي تحقق صلح افغانستان، تلاش مي كنيم

اسلام آباد - ايرنا - سخنگوي وزارت امور خارجه پاكستان گفت كه كشورش براي تحقق صلح در افغانستان و پايان جنگ در اين كشور، همه تلاش هاي خود را انجام مي دهد.

به گزارش روز جمعه ايرنا، «محمد فيصل» با انتشار پيامي در توئيتر در خصوص روند مذاكرات صلح افغانستان گفت:دولت پاكستان معتقد است كه گفت و گو، تنها راه موفقيت مذاكرات و حل و فصل اختلافات در موضوع جنگ افغانستان است.
پيش از اين نيز، فيصل در نشست هفتگي خود با رسانه ها در پاسخ به پرسش خبرنگار ايرنا با موضوع مذاكرات ايران با طالبان در تهران و موضع پاكستان در اين خصوص، با اذعان به نقش ايران در روند صلح افغانستان، گفت:توافق منطقه اي براي موفقيت و تداوم تلاش براي تحقق صلح در افغانستان اهميت ويژه اي دارد.
وي اضافه كرد:پاكستان معتقد است كه همسايگان افغانستان بايد براي تحقق روند صلح در اين كشور نقش آفريني كنند و دولت اسلام آباد با درخواست ايالات متحده و افغانستان، اين مذاكرات را تسهيل مي كند.
فيصل ادامه داد:پاكستان هميشه تأكيد كرده كه همسايگان و كشورهاي مهم منطقه اي، بايد نقش خود را براي صلح افغانستان بازي كنند.
وي تصريح كرد:توافق منطقه اي در مورد روند صلح افغانستان بسيار مهم است و گزارش هايي در خصوص مذاكرات ايران و طالبان نيز منتشر شده است.
اين ديپلمات پاكستاني اضافه كرد:طي ماه هاي اخير شاهد تعاملات طالبان با كشورهاي مختلف و مشاركت آنها در كنفرانس هاي بين المللي بوده ايم.
وزير امور خارجه پاكستان نيز سه شنبه هفته جاري در ديدار با «عمر داوود زئي» نماينده ويژه اشرف غني رييس جمهوري افغانستان در امور صلح اين كشور گفت كه كشورش هر اقدامي را براي پايان جنگ و خونريزي در افغانستان انجام مي دهد.
«شاه محمود قريشي» به نماينده ويژه اشرف غني رييس جمهوري افغانستان اطمينان داد كه دولت اسلام آباد، تمامي اقدامات و كمك هاي لازم را براي كمك به مردم اين كشور و پايان جنگ و خونريزي انجام مي دهد و بدون شك با پايان جنگ، مردم افغانستان وارد مرحله جديدي از صلح و رفاه مي شوند.
دو طرف همچنين بر تداوم گفت و گوهاي مقامات افغانستان و پاكستان و گسترش همكاري هاي تجاري دوجانبه و فعاليت هاي اقتصادي و گسترش ارتباطات مردم دو كشور تاكيد كردند.
آساق**6125**1337

سرخط اخبار جهان