۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۱۱
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85472279
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خروش دانشگاهیان پاکستان و یکصدایی با دانشجویان غربی برای فلسطین + فیلم

اسلام‌آباد - ایرنا - راهپیمایی بزرگ دانشجویان دانشگاه‌های مختلف پاکستان امروز پس از اقامه نماز جمعه در حمایت از ملت فلسطین، محکومیت جنایات اسرائیل و یکصدایی با دانشگاهیان آمریکا و اروپا در همبستگی با غزه برگزار شد.

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، راهپیمایی‌های «آزادی غزه» به اهتمام تشکیلات دانشجویی در شهرهای مختلف پاکستان از جمله اسلام‌آباد پایتخت این کشور پس از اقامه نماز جمعه با حضور هزاران نفر از دانشگاهیان برگزار شد.

در اسلام‌آباد انبوهی از دانشجویان دانشگاه قائداعظم، نومل، علامه اقبال، وفاقی اردو و دانشگاه بین المللی اسلامی با حضور گسترده در راهپیمایی غزه، فریادهای لبیک یا اقصی و جنگ جنگ برای فلسطین سردادند.

شرکت کنندگان که قصد هدایت راهپیمایی به سمت سفارت آمریکا در داخل منطقه دیپلماتیک را داشتند با مقاومت نیروهای امنیتی در مسیر مواجه شدند. مسوولان انتظامی در محل به معترضان گفتند که به دلیل نگرانی‌های امنیتی هرگونه تجمع یا راهپیمایی به سمت منطقه دیپلماتیک ممنوع است.

راهپیمایی کنندگان ضمن اعلام همبستگی با دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی، علیه آمریکا و اسرائیل شعار داده و سکوت مجامع بین المللی در قبال تجاوزات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

دانشجویان پاکستانی با حمایت از نبرد رزمندگان مقاومت فلسطین علیه اشغالگری رژیم نامشروع اسرائیل تاکید کردند که جنگ و مقاومت تنها راهکار مقابله با دشمنان صهیونیستی و حامیانش از جمله آمریکا است.

خروش دانشگاهیان پاکستان و یکصدایی با دانشجویان غربی برای فلسطین + فیلم

مشتاق احمد خان نماینده سابق مجلس سنای پاکستان در سخنانی در جمع دانشجویان معترض، تجاوزات اسرائیل به رفح و هدف قرار دادن کاروان های امدادی در نوار غزه را محکوم کرد.

وی تاکید کرد: دانشگاهیان پاکستان در کنار دانشجویان آمریکا و اروپا ایستاده و یکصدا توقف جنایات اسرائیل و برقراری فوری آتش بس را مطالبه می‌کنند.

در جریان راهپیمایی امروز اسلام‌آباد نیروهای پلیس برای متفرق کردن معترضان و جلوگیری از پیشروی آنان به طرف منطقه دیپلماتیک، متوسل به زور شده و درگیری میان پلیس و راهپیمایی کنندگان رخ داد.

نصرالله رنداوا مسوول حزب جماعت اسلامی با محکومیت خشونت نیروهای پلیس علیه راهپیمایی کنندگان، گفت: دولت به جای خشونت باید در کنار دانشجویان باشد و یکصدا حمایت از فلسطین و محکومیت اسرائیل فریاد بزند.

وی افزود: حضور پرشور دانشجویان بیانگر یکپارچگی امت اسلامی به ویژه قشر جوانان و دانشگاهیان در دفاع از غزه است.

براساس این گزارش، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان در اجلاس اخیر سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا ضمن محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه، خواستار اقدام فوری سازمان همکاری اسلامی برای کمک به مردم فلسطین و پیگیری اقدامات قضایی علیه اسرائیل در مجامع بین المللی شد.

سناتور محمد اسحاق دار همچنین در حاشیه پانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی طی دیدار با همتایان عربستانی، کویتی، قطری، مصری و ترکیه‌ای خود، برقراری فوری آتش بس، توقف تهاجم به غیرنظامیان و ارسال بی وقفه کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه را خواستار شد.

کابینه جنگ رژیم صهیونیستی دوشنبه گذشته با وجود مخالفت‌های بین‌المللی، تهاجم زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تائید کرد و ارتش این رژیم، از روز سه‌شنبه بخش فلسطینی این شهر را اشغال کرده‌ است.

این عملیات تنها ساعاتی پس از آن آغاز شد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که پیشنهاد آتش بس مصر و قطر را پذیرفته است؛ اما رژیم صهیونیستی ادعا کرد که این پیشنهاد خواسته‌های ضروری این رژیم را تامین نمی‌کند.

بر اساس اعلام روز گذشته وزارت بهداشت فلسطین، با گذشت ۲۱۶ روز از حملات مستمر ارتش رژیم صهیونیستی به ساکنان نوار، آمار شهدای فلسطینی در این منطقه به ۳۴ هزار و ۹۰۴ نفر افزایش یافت.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه بیان کرد: همچنین طی این مدت، ۷۸ هزار و ۵۱۴ فلسطینی بر اثر حملات رژیم صهیونیستی مجروح شده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha