سناتور پاکستانی: ملت‌های عدالتخواه برای ایفای حقوق فلسطین در صحنه باشند + فیلم

اسلام‌آباد - ایرنا - نماینده مجلس سنای پاکستان با محکومیت اشغال نامشروع رژیم اسرائیل بر سرزمین‌های فلسطینی، با ابراز تاسف از تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در نسل کشی مردم غزه، گفت: ملت‌های آزادیخواه جهان و کشورهای اسلامی باید برای تحقق آرمان‌های ملت فلسطین نقش‌آفرینی کنند.

سناتور زرقه سهروردی تیمور روز سه‌شنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در اسلام‌آباد اظهار داشت: در آستانه روز نکبت قرار داریم و متاسفانه شاهد تداوم ظلم و بربریت علیه مردم مظلوم فلسطین و شهادت هزاران نفر از مردم غزه به دست اسرائیلی‌ها هستیم.

وی گفت: حقوق فلسطینیان به دست رژیم اشغالگر اسرائیل پایمال شد و در این سرکوبگری و نسل کشی قدرت‌های بزرگ اسرائیل را همراهی کردند و هیچ کشور و نهادی جلوی این جنایات را نگرفت.

سیاستمدار حزب جنبش عدالت پاکستان (PTI) با تمجید از حمایت‌های قوی جمهوری اسلامی ایران از مساله فلسطین، اظهار داشت که ایرانیان علیرغم تحریم‌ها و دشمنی برخی قدرت‌های خارجی مدافع فلسطینیان هستند و ما به آنان درود می فرستیم.

وی گفت: علیرغم نگرانی‌ها و اعتراضات سازمان‌های بین المللی به وضعیت اسفبار غزه، یکصدایی حامیان فلسطین از جمله پاکستان برای محکومیت نسل کشی در غزه و تصویب قطعنامه‌هایی در سازمان ملل قتل عام مردم غزه از جمله زنان و کودکان همچنان ادامه دارد.

این نماینده مجلس سنای پاکستان افزود که هفت ما از جنگ غزه سپری می‌شود و متاسفانه اسرائیل و حامیانش تن به آتش بس نداده و عرصه را بر فلسطینیان تنگ تر کرده‌اند.

وی تاکید کرد: وجب به وجب خاک فلسطین تنها متعلق به فلسطینیان است لذا ما تاکید می کنیم که باید از استقامت فلسطین حمایت کنیم و ملت‌های عدالتخواه جهان از جمله کشورهای اسلامی باید برای تحقق آرمان‌های ملت فلسطین نقش آفرینی نمایند.

پانزدهم می در تاریخ ملت فلسطین به «روز نکبت» (یوم النکبه) نام گذاری شده است. ۲۵ اردیبهشت ۱۳۲۷ برابر با ۱۵ می ۱۹۴۸ میلادی صهیونیست‌ها با اشغال سرزمین فلسطین، پایه‌های ناامنی، بی‌ثباتی، جنایت و اشغالگری را در منطقه بنا کردند.

اکنون نزدیک به هشت دهه از اشغال سرزمین مقدس فلسطین از سوی صهیونیست‌ها می‌گذرد و در این مدت اشغالگران صهیونیست با بیرون راندن فلسطینیان از سرزمین آبا و اجدادی‌شان از هیچ جنایت و وحشیگری برای تصاحب و ادامه اشغالگری خود فرو گذار نبوده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha