۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۵۸
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85474667
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حمایت تمام قد شیعه و سنی در پاکستان از فلسطین و محور مقاومت

اسلام‌آباد - ایرنا - رهبران احزاب و گروه‌های شیعه و سنی پاکستان با هشدار نسبت به هرگونه نرمش در قبال رژیم صهیونیستی و محکوم کردن همدستی آمریکا و جبهه غرب درباره تجاوزات اسرائیل به غزه تاکید کردند که ملت پاکستان و نیروهای سیاسی آن تمام قد در کنار فلسطین و محور مقاومت از غزه تا یمن ایستاده‌اند.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، همایش سراسری «حمایت از مظلومین: از غزه، یمن تا کشمیر» به اهتمام حزب مجلس وحدت مسلمین (MWM) عصر امروز در شهر اسلام‌آباد برگزار شد.

جمعیت زیادی از هواداران جبهه مقاومت فلسطین، فعالان سیاسی احزاب و گروه‌های شیعه و سنی، برخی از نمایندگان مجلس پاکستان و اقشار مختلف مردم با حضور در این گردهمایی شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر خیانتکاران به فلسطین» سردادند.

برخی از نمایندگان مجلس سنا و ملی پاکستان نیز در سخنانی هرگونه تضعیف جبهه‌ مردمی در حمایت از فلسطین و توطئه‌های داخلی و خارجی برای خاموش کردن صدای حامیان غزه را محکوم کردند.

حاضرین در این همایش، فلسطین و غزه را دغدغه اصلی جهان اسلام دانسته و تاکید ‌کردند که دادخواهی برای مردم مظلوم غزه و رفح به ویژه مقابله با توطئه‌های صهیونیستی-آمریکایی وظیفه اصلی حاکمان جهان اسلام است.

حمایت تمام قد شیعه و سنی در پاکستان از فلسطین و محور مقاومت

سناتور علامه ناصر عباس جعفری نماینده مجلس سنا و رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان با ادای احترام به شهدای محور مقاومت در منطقه به ویژه تمجید از شجاعت رزمندگان مقاومت در غزه، سوریه، عراق، یمن و کشمیر، گفت: نیروهای سیاسی در پاکستان و تمام پیروان مذاهب اسلامی دوشادوش یکدیگر برای حمایت از فلسطین در صحنه هستند.

وی افزود: ما هرگونه استفاده از خشونت علیه حامیان فلسطین در پاکستان را محکوم کرده و از دولت مطالبه می ‌کنیم که جلوی هرگونه رویکرد دوگانه در بحث جنایات اسرائیل یا نرمش در قبال وضعیت غزه را بگیرد.

سناتور جعفری خطاب به دولت پاکستان گفت که اسرائیل تنها جنایتکار در سرزمین‌های اشغالی فلسطین نیست بلکه آمریکا و متحدانش طراحان اصلی این وضعیت هستند لذا دولت از هرگونه موضع گیری که سبب نگرانی حامیان فلسطین در پاکستان شود، اجتناب کند.

صاحبزاده حامد رضا نماینده مجلس ملی و رهبر حزب شورای اتحاد سنی، نیز تصریح کرد: محبت و فداکاری برای فلسطین در خون مردم پاکستان جریان دارد و با وجود دسیسه‌های داخلی و خارجی این جبهه هرگز تضعیف نمی شود.

وی خواستار واکنش صریح دولت پاکستان نسبت به اقدامات جاه‌طلبانه غرب و آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی شد و افزود: باید از تمامی ظرفیت‌های ملی، منطقه‌ای و بین المللی برای همبستگی با مردم غزه و روشنگری علیه جنایات اسرائیل بهره‌برداری شود.

حمایت تمام قد شیعه و سنی در پاکستان از فلسطین و محور مقاومت

صاحبزاده ابوالخیر زبیر رهبر حزب جمعیت علمای پاکستان و رئیس شورای همبستگی ملی نسبت به برخی از مواضع دوپهلوی مقامات این کشور نسبت به اوضاع خاورمیانه یا سکوت در قبال جنایات اسرائیل به شدت انتقاد کرد و گفت: مردم پاکستان اجازه نمی‌دهند که دچار وضعیتی مانند حاکمان خیانتکار به فلسطین شوند، ما هرگز در جمع مصالحه کنندگان در مقابل اسرائیل قرار نخواهیم گرفت.

مفتی گلزار احمد نعیمی رئیس جماعت اهل حرم پاکستان با تمجید از عملیات های قوی محور مقاومت در یمن، لبنان، عراق و همچنین مواضع قدرتمند جمهوری اسلامی ایران در دفاع از فلسطین، اظهار داشت: بازنده اصلی جنگ غزه اسرائیل و حامیان جنایتکار آن هستند درحالی که سکوت مجامع بین المللی به ویژه سازمان ملل نیز شرم آور است.

شرکت کنندگان در پایان همایش حمایت از مظلومین با صدور قطعنامه‌ای خواستار برقراری آتش بس دائمی در غزه، توقف تهاجم رژیم صهیونیستی به رفح شده و ضمن محکومیت همدستی آمریکا از جنایات صهیونیست‌ها، از دولت پاکستان خواستند تا گام‌های قوی برای حمایت از فلسطین بردارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha