۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۴۷
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85477548
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس پاکستان: زمان بیرون راندن اسرائیل از سرزمین فلسطین فرا می‌رسد + فیلم

اسلام‌آباد - ایرنا - نماینده مجلس ملی پاکستان روز نکبت را یادآور مسوولیت حاکمان جهان اسلام برای کمک به فلسطینیان و تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی برای پایان اشغالگری دانست و تاکید کرد: زمان بیرون راندن اسرائیل از سرزمین‌های فلسطینی فرا می‌رسد.

شیخ وقاص اکرم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در اسلام‌آباد گفت که فلسطین تنها متعلق به فلسطینیان است و این حقیقت تاریخی هرگز قابل انکار نیست.

وی با ابراز تاسف نسبت به عملکرد ضعیف جامعه جهانی برای کمک به فلسطین و همچنین رویکرد منفعلانه کشورهای اسلامی افزود: باید صرفا از صدور بیانیه‌ها، تشکیل جلسه و کنفرانس‌ها فراتر رفت و گام‌های جدی برای کمک به مردم فلسطین برداشته شود.

نماینده حزب جنبش عدالت (PTI) در پارلمان پاکستان اظهار داشت که سرکوب، قتل عام و آوارگی ملت فلسطین همچنان ادامه دارد در حالی ‌که جامعه بین المللی به ویژه رهبران جهان اسلام باید اسرائیل و حامیانش را تحت فشار قرار دهند.

وی تاکید کرد: باید برای پایان اشغالگری اسرائیل در کنار فلسطینیان باشیم و معتقدیم به زودی زمان بیرون راندن صهیونیست‌ها از سرزمین‌های اشغالی فلسطین فرا می‌رسد.

شیخ وقاص اکرم گفت که متاسفیم که ما در پاکستان کاری برای فلسطین و غزه انجام ندادیم و تاسف بار تر از آن نقش کم رنگ جهان اسلام برای فلسطینیان است، باید این روند تغییر پیدا کند و به معنای واقعی در کنار فلسطین و نبرد آنان علیه اشغالگری اسرائیل باشیم.

۲۴ اردیبهشت ۱۳۲۷ برابر با ۱۴ می ۱۹۴۸ میلادی سالروز ایجاد و تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی با آواره کردن ملت فلسطین از سرزمین تاریخی و آباد و اجدادی آنها است. ملت فلسطین یک روز پس از ایجاد این رژیم جعلی یعنی ۱۵ می را روز نکبت نامیده اند تا یادآور جنایت صهیونیست ها در آواره کردن فلسطینیان و کشتار و درد و رنج آنها و زنده نگه داشتن آن در تاریخ باشند. صهیونیست‌ها با اشغال سرزمین فلسطین و تاسیس رژیم جعلی خود در ۱۴ می، پایه‌های ناامنی، بی‌ثباتی، جنایت و اشغالگری را در منطقه بنا کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha