۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۶:۴۹
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85473806
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعتراض‌های خشونت آمیز در کشمیر پاکستان؛ دستور زرداری برای تشکیل جلسه اضطراری

اسلام‌آباد- ایرنا- تشدید اعتراض‌های مردم در منطقه «کشمیر» تحت کنترل دولت پاکستان که منجر به رویارویی خشونت آمیز میان نیروهای پلیس و معترضان شده است، باعث شد تا آصف علی زرداری رئیس جمهور این کشور مقامات سیاسی و امنیتی را برای جلسه اضطراری فرابخواند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شبکه‌های خبری پاکستان، اعتراضات در شهرهای مختلف منطقه کشمیر تحت کنترل دولت اسلام‌آباد که از روزهای گذشته شروع شده، منجر به خشونت میان نیروهای پلیس و معترضان شده است.

دست کم یک افسر ارشد پلیس در جریان این اعتراضات کشته و ۹۰ نفر دیگر به ویژه تعدادی پلیس زخمی شده‌اند. مردم در کشمیر پاکستان به افزایش نرخ انرژی و مالیات بالای گندم معترض هستند درحالی که نخست وزیر منطقه کشمیر پاکستان آمادگی دولت خود را برای کاهش مالیات‌ها اعلام کرده است.

منابع خبری گزارش داده‌اند که افسر ارشد پلیس درپی تیراندازی از سوی معترضان کشته و ۳ نیروی دیگر پلیس هم زخمی شده‌اند. معترضان خشمگین همچنین چندین خودروی پلیس و مسئولان دولتی را به آتش کشیده‌اند.

در همین حال آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان برای بررسی اوضاع منطقه کشمیر خواستار جلسه فوری با مقامات سیاسی و امنیتی کشور شده است. زرداری قرار است در این جلسه راهکارهای پیشنهادی مسئولان برای کنترل وضعیت و جلوگیری از هرگونه اغتشاش را مورد بررسی قرار دهد.

شبکه جیو نیوز پاکستان ساعاتی قبل اعلام کرد که اعتصاب در بخش‌های مختلف منطقه کشمیر از جمله شهر «مظفرآباد» ادامه دارد و مسئولان کمیته مردمی در پی راهپیمایی از مناطق مختلف به سمت شهر مظفرآباد به عنوان مرکز منطقه کشمیر هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha