۵ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۲۰
کد خبر: 83147913
T T
۰ نفر

محموله 25 تني چوب قاچاق در مهاباد توقيف شد

۵ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۲۰
کد خبر: 83147913
محموله 25 تني چوب قاچاق در مهاباد توقيف شد

مهاباد- ايرنا- رييس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري مهاباد گفت: يك محموله چوب درختان جنگلي به وزن 25 تن كه به صورت قاچاق در حال انتقال از اين شهرستان بود، كشف و توقيف شد.

مجيد پاتو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين محموله كه براساس گزارش هاي مردمي در يك دستگاه تريلر از پيرانشهر بارگيري شده بود با همكاري عوامل انتظامي در مهاباد متوقف شد.
وي اضافه كرد: بيش از 90 درصد محموله توقيف شده مربوط به درختان بيد است كه اغلب در بستر رودخانه هاي دايمي و فصلي به صورت پراكنده وجود دارند.
وي ادامه داد: در اين زمينه يك دستگاه تريلر توقيف و راننده آن دستگير و پرونده به منظور سير مراحل قانوني به مراجع قضايي تحويل داده شده است.
وي از مردم طبيعت دوست، همياران طبيعت، دهياران، شوراهاي اسلامي شهر و روستا خواست تا براي مشاركت در حفاظت از منابع طبيعي، گزارش هاي خود را مبني بر تخريب، تصرف و قطع غيرمجاز درختان به شماره تلفن 1504 به يگان حفاظت منابع طبيعي اطلاع دهند.
پاتو اظهار داشت: در اين شهرستان بيش از 197 هزار هكتار مراتع روستايي و ييلاقي و يكهزار هكتار جنگل وجود دارد كه جنگل هاي مهاباد بيشتر در مناطق غربي و در روستاهاي كاولان و كوران واقع شده است.
رييس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري مهاباد يادآور شد: امسال ماموران يگان حفاظت اين اداره با همكاري عوامل انتظامي چندين محموله چوب قاچاق با وزن بيش از 70 تن را كشف و ضبط كرده اند.
به گزارش ايرنا، جنگل هاي اين شهرستان كه جزو جنگل هاي زاگرس شمالي بوده در طول بيش از 50 هزار سال گذشته تشكيل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاك، توليد محصولات فرعي، ذخاير ژنتيكي، مصارف درماني، توانايي هاي اكوتوريستي و ارزش هاي زندگي، داراي اهميت زيادي است.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع شده است.
9903/6185/7129

سرخط اخبار استان‌ها