۲ محموله چوب قاچاق در مهاباد متوقف شد

۱۲ مهر ۱۳۹۹، ۹:۵۲
کد خبر: 84062506
۲ محموله چوب قاچاق در مهاباد متوقف شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره با همکاری نیروی انتظامی، ۲ محموله چوب قاچاق در مسیر روستا "اوزن‌دره" این شهرستان را متوقف کردند.

مجید پاتو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این ۲ محموله چوب که از نوع "بید" از گونه‌های ممنوع القطع و "گردو" بود، با وزن بیش از چهار تُن با استفاده از ۲ دستگاه خودرو سایپا در حال انتقال به داخل شهر مهاباد بود.

وی افزود: با هوشیاری ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی مهاباد و همکاری کلانتری ۱۳، این ۲ خودرو شب گذشته توقیف و به پارکینگ این اداره انتقال داده شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد با اشاره به اینکه متخلفان این درختان را در منطقه "کاولان" قطع و به مقصد مهاباد بارگیری کرده بودند، گفت: رانندگان این ۲ خودرو نیز با تشکیل پرونده به مراجع قضایی شهرستان معرفی شدند.

وی اضافه کرد: هرگونه جابجایی و حمل چوب بین شهرها و جاده‌های بین شهری بدون مجوز رسمی از اداره منابع طبیعی جرم محسوب و درصورت مشاهده پیگیری و برخورد قضایی می‌شود.

"پاتو"، از مردم طبیعت‌دوست، همیاران طبیعت، دهیاران، شوراهای اسلامی شهر و روستا خواست تا برای مشارکت در حفاظت از منابع طبیعی، گزارش‌های خود را مبنی بر تخریب، تصرف و قطع غیرمجاز درختان، به شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

وی گفت: ماموراین یگان حفاظت منابع طبیعی مهاباد امسال توانستند بیش از ۴۰ تُن چوب قاچاق در مناطق مختلف این شهرستان در قالب چندین عملیات مختلف براساس گزارش‌های مردمی کشف و در این ارتباط نیز چند دستگاه خودرو توقیف شده است.

وی افزود: در شهرستان مهاباد بیش از ۱۹۷ هزار هکتار مراتع روستایی و ییلاقی و ‌هزار هکتار جنگل وجود دارد که جنگل‌های مهاباد بیشتر در مناطق غربی و در روستاهای «کاولان» و «کوران» واقع شده است.

جنگل‌های مهاباد که جزو جنگل‌های زاگرس شمالی است در طول بیش از ۵۰ هزار سال گذشته تشکیل شده است و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی‌های اکوتوریستی و ارزش‌های زندگی، دارای اهمیت زیادی است.

آذربایجان‌غربی ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار عرصه ملی دارد که ۱۰۱ هزار هکتار آن را جنگل‌ها تشکیل می‌دهد و نقطه آغاز رویشگاه جنگلی زاگرس محسوب می‌شود.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha