۱۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۲۳
کد خبر: 83126769
T T
۰ نفر
73پزشك متخصص به كادر مراكز درمانی گلستان افزوده می شود

گنبدكاووس - ایرنا - مدیر درمان دانشگاه علوم پزشكی گلستان گفت: با موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی 73 نیروی متخصص حوزه پزشكی به مراكز درمانی این استان افزوده می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد دادجو روز شنبه در نشست با مدیران حوزه بهداشت و درمان و مسوولان بخش های تخصصی مراكز درمانی دو شهرستان كلاله و مراوه تپه واقع در شرق استان اظهارداشت: نیروهای جدید تا یك هفته آینده فعالیت خود را آغاز می كنند.
وی اضافه كرد: این پزشكان متخصص در اجرای طرح نظام ارجاع الكترونیك سلامت كشور به مراكز درمانی استان افزوده شد.
دكتر دادجو ادامه داد: باتوجه به نیاز مراكز درمانی كلاله و بویژه بیمارستان رسول اكرم(ص) 13 پزشك رشته های داخلی، اطفال، قلب، ارتوپدی و زنان و زایمان در این شهرستان خدمت خواهند كرد.
وی در ادامه به پرونده سلامت الكترونیك بیماران اشاره كرد و گفت: در اجرای این طرح همه سوابق بیمار و آزمایش ‌های او در پرونده سلامت الكترونیك ثبت و قابل بررسی در مراكز درمانی سراسر كشور است.
دادجو، راه اندازی سامانه نوبت گیری 'بهیاب' را از دیگر برنامه های ارجاع الكترونیك سلامت اعلام كرد و گفت: این سامانه بومی استان بوده و برای نخستین بار در گلستان به اجرا درآمده است.
به گزارش ایرنا، مدیر شبكه بهداشت و درمان كلاله نیز كاهش حضور بیمار درمطب پزشكان متخصص را از مزایای نظام ارجاع الكترونیكی سلامت و نوبت دهی بهیاب دانست و گفت: پیش از این به طور میانگین در مطب پزشكان متخصص 30 تا 40 بیمار برای معاینه در نوبت قرار داشتند كه این موضوع كار ویزیت را برای پزشك سخت می كرد.
دكتر مهیار كلوی اظهار داشت: اما در سیستم ارجاع الكترونیك، این بیماران غربالگری شده و تعداد آنها به 20 تا 25 نفر كاهش یافته است.
به گزارش ایرنا سامانه بهیاب با هدف خدمت‌رسانی بهینه و سریع‌تر به مراجعه‌كنندگان، كاهش بار ترافیكی و هزینه بیماران و كاهش زمان انتظار آنان به صورت حضوری و اینترنتی راه اندازی شده است.
از مزایای دیگر راه اندازی این سامانه می توان به نیاز نداشتن به مراجعه حضوری جهت دریافت نوبت، پرداخت هزینه های خدمات و در نتیجه صرفه جویی در وقت، رعایت حقوق مراجعین، تشكیل صف به صورت اتوماتیك، ایجاد نظم و انضباط در مركز استفاده كننده ،اشاره كرد.
كلیه افراد می توانند جهت اخذ نوبت از كلینیك های تخصصی و فوق تخصصی تابعه دانشگاه علوم پزشكی گلستان به آدرس اینترنتی www.golestanbehyab.ir مراجعه كنند.
شهرستان كلاله با بیش از 130 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.
/7478/3039/1648

سرخط اخبار استان‌ها