۱۳ آذر ۱۳۹۷، ۹:۵۰
کد خبر: 83121967
T T
۰ نفر
نشست های كتابخوان مشترك بین ادارات در كردستان برگزار شود

سنندج – ایرنا – مدیركل كتابخانه های عمومی كردستان ضمن تاكید بر برگزاری نشست های كتابخوان مشترك بین نهادها، سازمان ها و دستگاه های مختلف در استان گفت: بی شك افزایش آگاهی از طریق ترویج كتابخوانی منجر به كاهش آسیب ها در تمامی حوزه ها خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد عبدالملكی روز سه شنبه در نشستی با تعدادی از معاونین و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان با اشاره به اینكه تاثیر كتاب و كتابخوانی بر كسی پوشیده نیست، اظهار داشت: خواندن باید در دوران كودكی در انسان نهادینه شود به همین دلیل نهاد كتابخانه های عمومی توجه ویژه به بخش كودكان و نوجوانان دارد.
وی انعقاد تفاهم نامه مشترك بین اداره كل كتابخانه های عمومی و جمعیت هلال احمر استان را ضروری خواند و افزود: با این اقدام می توان در حوزه فرهنگی برنامه های مشتركی در راستای ارتقای آگاهی جامعه در ارتباط با رسالت هلال احمر و هم نهادكتابخانه ها برگزار كرد.
مدیركل كتابخانه های عمومی كردستان با اشاره به اینكه ارتقای آگاهی در جامعه می تواند بسیاری از مشكلات حوزه امداد و نجات را در زمان وقوع حوادث رفع كند، اضافه كرد: بنابراین می طلبد نشست های كتابخوان مشترك بین این دو نهاد دراستان برگزار شود.
معاون جوانان جمعیت هلال احمر كردستان هم در این نشست شبكه های مجازی را تهدیدی برای بحث كتاب و كتابخوانی خواند و گفت: البته دنیای مجازی هیچ وقت نمی تواند جای كتاب را بگیرد.
بابك قنبری اظهار داشت: با توجه به وجود اطلاعات فراوان در فضای مجازی كه بیشتر آنها غیرقابل استناد است بازگشت به دنیای كتاب در حال شكل گیری است.
وی افزایش آگاهی را یكی از آیتم های حائز اهمیت در هلال احمر عنوان كرد و افزود: از طریق كتاب و كتابخوانی می توان در راستای ارتقای آگاهی مردم برای حفاظت از خود در زمان بروز حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی بهره گرفت.
معاون جوانان جمعیت هلال احمر كردستان یادآور شد: هلال احمر در زمینه استاندارد سازی كتابخانه های عمومی در حوزه امداد و نجات از اداره كل كتابخانه های استان حمایت خواهد كرد.
بعد از برگزاری این نشست داوطلبان و معاونین جمعیت هلال احمر استان از اداره كل كتابخانه های استان بازدید كردند و سپس به عضویت كتابخانه عمومی شهید مطهری درآمدند.
78 كتابخانه عمومی در سطح كردستان كردستان وجود دارد كه از این تعداد 50 باب نهادی و 28 باب هم مشاركتی است.
به ازای هر یكصد نفر جمعیت استان 1.3 مترمربع فضای كتابخانه ای وجود دارد كه این میزان در میانگین كشوری چهار مترمربع است.
در حال حاضر 44 هزار نفر در استان كردستان عضو كتابخانه های عمومی هستند .
9936/6108

سرخط اخبار استان‌ها