۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۰۲
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85484602
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برداشت ۷۰ هزار تن چغندر قند پاییزه از مزارع شیروان پیش بینی شد

بجنورد-ایرنا- مدیرعامل کارخانه قند شیروان گفت: پیش بینی می شود امسال ۷۰ هزار تن چغندرقند پاییزه از سطح ۹۰۰ هکتار مزارع این شهرستان خراسان شمالی برداشت شود.

صادق جایروندی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: برداشت این محصول نسبت به سال گذشته ۲ برابر افزایش خواهد داشت.

وی افزود: در مجموع هفت هزار و ۳۰۰ تن شکر، چهار هزار و ۲۰۰ تن ملاس و سه هزار و ۵۰۰ تن تفاله برای خوراک دام در این کارخانه تولید خواهد شد.

مدیرعامل کارخانه قند شیروان اضافه کرد: امسال قیمت مصوب هرکیلوگرم چغندرقند پاییزه ۳۸ هزار ریال، قیمت هر کیلوگرم شکر نیز ۳۵۰ هزار ریال است که باارزش افزوده ۳۸۵ هزار ریال می شود.

جایروندی با بیان اینکه کارخانه قند شیروان ظرفیت روزانه ۷۰۰ تن تصفیه شکر را دارد گفت: بارندگی های خوب بهاره امسال، افزایش عیار بهتر این محصول و تولید و سود بالایی را در برخواهد داشت.

وی ادامه داد: مقرر شده است تا با حمایت بنیاد مستضعفان در واردات شکر خام، روزهای کاری این کارخانه در سال و بهره وری آن از سه ماه به ۹ ماه افزایش یابد که باعث افزایش اشتغالزایی خواهد شد.

مدیرعامل کارخانه قند شیروان یادآور شد: اکنون ۹۰ نفر در این کارخانه مشغول به فعالیت هستند که در فصل بهره برداری به ۵۰۰ نفر افزایش می یابد.

به گفته وی برداشت محصول چغندرقند پاییزه از سطح مزارع این شهرستان از ۲۵ خردادماه آغاز و تا ۴۰ روز پس از آن ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، شرکت تولیدی قند شیروان، قوچان و بجنورد، فروردین ۱۳۳۷ به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس و در اسفند ۱۳۷۷ در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران پذیرفته شد.

این کارخانه واقع در ۱۰ کیلومتری جاده شیروان - بجنورد، سالانه ۴۰۰ هزار تن چغندرقند مصرف می کند که کمتر از ۲۰ درصد آن از داخل استان تامین می شود.

ظرفیت اسمی این کارخانه چهار هزارتن است که بعد از کارخانه پنج هزارتنی قند جوین، بزرگترین واحد تولیدی قند خراسان محسوب می‌شود.

براساس آمارهای موجود، میانگین تولید شکر در کشور یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن است که خراسان شمالی با تولید سالانه ۱۱ هزار تن شکر، یک درصد شکر کشور را تولید می‌کند.

۳۴ درصد از کشتزارهای چغندرقند استان خراسان شمالی مربوط به شهرستان شیروان است.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha