۱۵ مهر ۱۳۹۷، ۸:۲۶
کد خبر: 83056748
T T
۰ نفر
170 هزار گردشگر از مجموعه جهاني بيستون بازديد كردند

كرمانشاه - ايرنا – مدير پايگاه جهاني بيستون گفت: بيش از 170 هزار گردشگر داخلي و خارجي در نيمه نخست امسال از مجموعه آثار تاريخي اين بخش بازديد كردند.

صامت اجرايي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، اظهار كرد: از اين تعداد حدود سه هزار گردشگر خارجي و مابقي ايراني بودند كه گردشگران خارجي بيشتر از كشورهاي آلمان، انگليس، اسپانيا، روسيه، سوئيس، ايتاليا و استراليا هستند.
وي اظهار داشت: در نوروز امسال حدود 56 هزار گردشگر از مجموعه آثار تاريخي بيستون بازديد كردند، كه آمارها نشان مي دهد بيشترين بازديد مربوط به ماههاي فروردين و شهريور است.
اجرايي در ادامه بيستون را از مناطق جاذب براي گردشگران برشمرد و افزود: وجود آثار تاريخي در كنار مواهب طبيعي كه در كمتر جايي در ايران نمونه‌ آن را مي توان ديد، بيستون را جزو مناطق مهم گردشگرپذير كشور كرده است.
مدير پايگاه جهاني بيستون افزود: سايت گردشگري بيستون يكي از ظرفيت ها در جهت رونق كسب و كار اقتصادي در اين منطقه مي باشد و تلاش در جهت حضور و جذب گردشگران مي تواند در رونق زندگي مردم بيستون موثر باشد.
بيش از 150 اثر تاريخي در بخش بيستون وجود دارد كه سنگ نوشته و سنگ نگاره داريوش هخامنشي با بيش از 2 هزار و 500 سال قدمت مهمترين آن ها است كه به ثبت جهاني رسيده است.
شهر بيستون در 30 كيلومتري شرق كرمانشاه واقع شده است.
8066/7447

سرخط اخبار استان‌ها