۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۲:۲۳
کد خبر: 85480288
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزاری سومین جشنواره شوسواره‌ اسب اصیل کرد در کنگاور + فیلم

کنگاور- ایرنا - سومین جشنواره شوسواره‌ اسب اصیل کرد با حضور سوارکارانی از ۱۵ استان کشور عصر جمعه در محوطه معبد آناهیتا کنگاور در شرق کرمانشاه برگزار شد.

رییس هیات سوارکاری شهرستان کنگاور در حاشیه این جشنواره که با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسوولان و فعالین و علاقمندان صنعت اسب‌سواری برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: بیش از ۵۰ اسب اصیل و فاخر در این جشنواره با محوریت اسب اصیل کُرد از ۱۵ استان کشور شرکت داشتند.

مهدی خمیس‌آبادی اضافه کرد: جشنواره‌های شوسواره رقابتی نیست و هدف از برگزاری این قبیل برنامه ها، ایجاد شور، نشاط اجتماعی و شناسایی اسب‌های اصیل توسط فعالان صنعت اسب است.

وی افزود: علاوه برحضور سوارکاران تعداد زیادی پرورش‌دهندگان اسب از مناطق مختلف کشور در این جشنواره حضور داشتند و اسب‌ها را در میدان ارزیابی کردند.

رییس هیات سوارکاری شهرستان کنگاور همچنین در ادامه گفت: جشنواره در سطح بسیار بالایی برگزار شد و برگزاری سالانه این جشنواره در تقویم سوارکاری استان ثبت شده است.

خمیس‌آبادی افزود: تعداد تماشاگران و شرکت‌کنندگان بومی در این جشنواره بیانگر محبوبیت بسیار زیاد رشته اسب سواری در این منطقه است.

در پایان این جشنواره به همه شرکت‌کنندگان تندیس جشنواره اهدا شد.

معبد آناهیتا مجموعه تاریخی از دوران مختلف تاریخی است که مرکز شهر کنگاور قرار دارد.

کنگاور در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha