۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۰۵
کد خبر: 85479161
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقابله با تغییر کاربری ۱۶ هزار متر زمین کشاورزی در کنگاور

کنگاور - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی کنگاور از مقابله با تغییر کاربری ۱۶ هزار متر مربع زمین کشاورزی شهر گودین و یکی از روستاهای تابعه این شهرستان خبر داد.

«محمد خزایی» روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: در راستای اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، تعداد ۱۲ مورد ساخت و سازهای غیرمجاز در شهر گودین و روستای شورچه با دستور مقام قضایی قلع و قمع شد.

وی با تقدیر از زحمات مدیران دستگاه‌های متولی افزود: مساحت این تغییر کاربری های غیرمجاز ۱۶ هزار مترمربع و شامل فنس کشی، قطعه بندی، سکوهای ایجاد شده بتنی و اتاقک است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور افزود: شهروندان هرگونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی را می‌توانند از طریق تلفن ۱۳۱ اطلاع دهند تا از سود جویی ‏برخی افراد و تخریب اراضی ارزشمند کشاورزی که ضامن امنیت غذایی جامعه است جلوگیری شود.‏

خزایی با تاکید نسبت به عوامل ایجاد تغییر کاربری‌های غیرمجاز یادآورشد: در شهرستان کنگاور با توجه به رصد دقیق و هوشمند در خصوص هرگونه اقدام به تغییر کاربری انجام می‌شود و با اقدامات و برنامه‌هایی که منجر به آسیب به زمین های کشاورزی شود به سرعت برخورد قانونی می شود.

شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر ۷۶ هزار نفر در ۹۴ کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده و دروازه ورودی این استان غربی است.

کنگاور حدود ۱۵ هزار هکتار اراضی آبی و سه هزار هکتار باغات دارد و در اراضی آبی، بیشتر کشت‌ها مربوط به کشت کلزا، گندم، یونجه، جو و چغندر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha