۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۱۹
کد خبر: 83011013
T T
۰ نفر

جشنواره شادمانه ساحل پاك در آستارا برگزار شد

۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۱۹
کد خبر: 83011013
جشنواره شادمانه ساحل پاك در آستارا برگزار شد

آستارا - ايرنا - جشنواره ساحل پاك با اجراي نمايش كمدي، موسيقي، مسابقه و برپايي نمايشگاه تفكيك زباله از مبدا با هدف ترويج فرهنگ حفظ محيط زيست، با حضور شهروندان و گردشگران در نوار ساحلي آستارا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، مدير عامل سازمان مديريت پسماند استان گيلان روز شنبه در اين جشنواره در سالن روباز تئاتر طرح ساحلي سفير اميد آستارا گفت: ايران پنجمين كشور در استفاده از مواد پلاستيكي است و اين مواد به دليل دير تجزيه شدن، به طبيعت آسيب مي زنند.
پويا شهشهاني افزود: استفاده از كيسه هاي پارچه اي به جاي كيسه هاي پلاستيكي به حفظ محيط زيست كمك خواهد كرد و در اين راستا رسانه ها و سازمان هاي مردم نهاد بايد نقش آفرين باشند.
وي بيان كرد: بايد كف محل دفن زباله آستارا در حاشيه درياي خزر به منظور مقابله با نفوذ شيرابه به سفره هاي زيرزميني آب، توسط شهرداري بهسازي و گازهاي حاصل از دفن زباله ها كنترل شود.
شهشهاني ادامه داد: با توجه به حجم زياد زباله هاي خانگي و گاه تفكيك نشدن آن در مبدا، احتمال ايجاد مشكل زيست محيطي جدي آستارا وجود دارد و ساماندهي محل دفن زباله بايد جدي گرفته شود.
فرماندار آستارا نيز در اين آئين گفت: ساحل پاك و محيط زيست سالم، با مسئوليت پذيري عمومي تحقق مي يابد و بايد همه در اين راستا احساس مسئوليت كنيم.
يونس رنجكش افزود: پاكيزه نگهداشتن ساحل، فقط وظيفه مسئولان نيست و شهروندان هم بايد با رعايت مسائل زيست محيطي و بهداشت عمومي كمك كنند.
وي بيان كرد: متاسفانه عده اي با رهاسازي زباله، سبب نابودي طبيعت و اذيت شهروندان و مسافران مي شوند و براي نهادينه شدن مديريت پسماند و تفكيك آن از مبدا، بايد آموزش عمومي شهروندان در اولويت باشد.
بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در منتهي اليه غرب استان گيلان واقع شده است و روزانه به طور ميانگين 120 تن زباله در اين شهرستان توليد و در منطقه داداش آباد در نزديك ساحل درياي خزر دفن مي شود.
7105 / 7124 /6030

سرخط اخبار استان‌ها