۲۷ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۲۳
کد خبر: 82944678
T T
۰ نفر
كتاب دوستان به شركت در جشنواره رضوي فراخوانده شدند

كرمانشاه - ايرنا - مديركل كتابخانه هاي عمومي استان كرمانشاه با اعلام انتشار فراخوان ثبت نام هشتمين دوره جشنواره فرهنگ رضوي، گفت: اين جشنواره از اول تا 31 تير به صورت كتبي و آنلاين برگزار مي شود.

معصومه حسني خونسار روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، با اشاره به اينكه اين جشنواره با همكاري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي و دفتر نمايندگي آستان قدس رضوي در استان برگزار مي شود از دستگاه هاي دولتي و خصوصي استان نيز خواست از برگزاري اين جشنواره حمايت مادي و معنوي كنند.
وي با بيان اينكه امسال هشتمين دوره جشنواره فرهنگ رضوي در كشور برگزار مي شود، گفت: در استان كرمانشاه نيز اين سومين جشنواره اي است كه برگزار مي شود.
وي افزود: در سال 95 كه اولين سال برگزاري آن در استان بود 6 هزار نفر و در سال 96 تعداد شركت كنندگان به 14 هزار نفر رسيد و امسال هم پيش بيني مي كنيم 20 هزار نفر در اين جشنواره ثبت نام كنند.
او در ادامه به تشريح چگونگي برگزاري جشنواره نيز اشاره كرد و گفت: هفت عنوان كتاب در بخش‌هاي مختلف شامل پنج عنوان با موضوع زندگي و سيره امام رضا (ع) و ۲ عنوان كتاب با موضوع زندگي و سيره حضرت معصومه (س) در اين دوره انتخاب شده كه سوالات از اين منابع طرح مي شود.
وي در ادامه به معرفي اين آثار پرداخت و گفت: در رده سني كودك (۴ تا ۱۱ سال) كتاب‌هاي 'مهمان خراسان' نوشته سعيد بيابانكي از انتشارات به ‌نشر و 'مژده گل' نوشته محمود پوروهاب از نشر جمكران با موضوع داستان‌هايي از زندگي امام رضا (ع) و در رده سني نوجوان (۱۱ تا ۱۷ سال) كتاب‌هاي 'مسافر هشتم' با موضوع امام رضا (ع) و 'كاش تو را مي‌ديدم' با موضوع حضرت معصومه (س) نوشته مژگان شيخي از نشر قدياني، به عنوان منابع اين جشنواره معرفي شده است.
حسني خونسار ادامه داد: در بخش جوان و بزرگسال (۱۷ سال به بالا) اين جشنواره نيز كتاب‌هاي 'ماه هشتم' اثر مهدي غلامعلي از نشر دارالحديث با موضوع امام رضا (ع)، 'مهر ولايت در آسمان ايران' اثر آيت‌الله كريمي جهرمي از نشر بوستان كتاب با موضوع امام رضا (ع) و كتاب 'به سپيدي يك رؤيا' اثر فاطمه سليماني از نشر كتاب نيستان با موضوع حضرت معصومه (س) به عنوان منابع اين جشنواره معرفي شد.
وي در باره نحوه دسترسي علاقه‌مندان به منابع اين جشنواره نيز گفت: امكان دريافت رايگان نسخه PDF منابع جشنواره در پايگاه اطلاع رساني نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور به آدر www.iranpl.ir و اداره كل كتابخانه هاي استان به آدرس http://www.kermanshahpl.ir ميسر شده است.
مديركل كتابخانه هاي عمومي كرمانشاه در باره برخي شرايط شركت در اين جشنواره نيز گفت: افراد تنها براساس مقطع سِني خود مي‌توانند در مسابقه شركت كنند و امكان شركت در مقاطع سِني بالاتر يا پايين‌تر را ندارند و هر شركت‌كننده به نسبت ردۀ سِني خود مي‌تواند همۀ كتاب‌هاي معرفي شده در آن رده را انتخاب و در مسابقۀ مربوط به همه كتاب‌ها شركت كند.
وي ادامه داد: همچنين اين جشنواره بخشي با عنوان 'مسابقه كتابخواني خانواده رضوي' را برگزار مي‌كند كه شرط اوليه شركت در اين بخش مشاركت يكي از والدين يا پدر و يا مادر در اين بخش است.
او با بيان اينكه 20 سوال براي مسابقه در نظر گرفته شده است، گفت: هر فرد تنها مي‌تواند در يكي از ۲ بخش مسابقه كتابخواني خانوادگي و يا فردي شركت كند و در صورت شركت در هر 2 بخش كنار گذاشته خواهد شد.
وي با بيان اينكه شركت در جشنواره به ۲ صورت مكتوب و الكترونيك انجام مي‌شود، گفت: در بخش مكتوب متقاضيان با مراجعه به كتابخانه و تكميل فرم ثبت نام، پاسخ ‌برگه چاپي متناسب با سن خود را از مسئولان كتابخانه دريافت مي‌كنند و پس از تكميل به همان كتابخانه تحويل مي‌دهند؛ اما در بخش الكترونيك متقاضي با مراجعه به سامانه اينترنتي جشنواره به آدرس razavi.iranpl.ir و ورود اطلاعات شخصي، سوالات متناسب با سن اين افراد به صورت خودكار در اختيار آنها قرار مي‌گيرد كه شركت كنندگان مي‌توانند به پاسخگويي سوالات از طريق همان سامانه بپردازند.
وي اضافه كرد: مراسم اختتاميه اين جشنواره در سال‌هاي گذشته، در اوايل مرداد و دهه كرامت برگزار مي‌شد كه با تغييرات صورت گرفته برگزاري آن را به دهه ولايت منتقل شده است.
وي با بيان اينكه جوايز بسيار خوبي براي برندگان در اين جشنواره در نظر گرفته شده است، گفت: امسال با همكاري دستگاه هاي دولتي و خصوصي در نظر داريم جوايز بيشتري به برندگان اهدا كنيم.
وي اظهار داشت: براي روشندلان هم نسخه هاي بريل و كتاب گويا در نظر گرفته شده است.
100 باب كتابخانه عمومي، مشاركتي و سيار با 400 هزار نسخه كتاب در استان كرمانشاه فعال است.
استان كرمانشاه 2 ميليون نفر جمعيت دارد كه در 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا سكونت دارند.
3033/8066

سرخط اخبار استان‌ها