۲۴ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۵۶
کد خبر: 82942876
T T
۰ نفر

ضرورت تامل در پخش زنده جلسات علني شورا

۲۴ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۵۶
کد خبر: 82942876
ضرورت تامل در پخش زنده جلسات علني شورا

روزنامه شاخه سبز قم در شماره روز پنجشنبه 24 خردادماه مطلبي با عنوان «ضرورت تامل در پخش زنده جلسات علني شورا» را به قلم زهره مهر نوروزي منتشر كرد.

در اين مطلب مي خوانيم:
براي ما خبرنگاران دركنار جلسات مهم استانداري كه با موضوعات مختلف ومهمي برگزار مي شود جلسات هفتگي رسمي و علني شوراي اسلامي شهر كه عصر هر دوشنبه برگزار مي شود يكي ديگر از پرسوژه ترين و خبرسازترين محافل به حساب مي آيد در پنجاه و يكمين جلسه رسمي و علني شوراي اسلامي قم بعد از تصويب طرح دو فوريتي پخش زنده جلسات هفتگي شورا از طريق صداو سيماي مركز قم لايحه اخذ مجوز اعمال تفويض فرايند پروژه تقاطع غير هم سطح بلوار فردوسي با بلوار پيامبراعظم(ص)مورد بررسي قرار گرفت كه روح الله امراللهي رئيس كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي شهر قم مدت زمان اين طرح را دو سال عنوان كرد و افزود: براي اين طرح 480 ميليارد ريال پيش بيني شده ولي چون دررديف بودجه سال جاري شهرداري تنها 100 ميليارد ريال براي آن در نظر گرفته شده و مابقي آن بايد در بودجه سال 98 محاسبه شود.
در حين بررسي اين لايحه عضو شوراي اسلامي شهر قم در واكنش به ارسال اين لايحه به صحن علني شورا توسط شهرداري در تذكري به شهردار گفت: شهرداري بايد در اجراي طرح هاي عمراني اولويت ها را در نظر بگيرد. در ادامه حسن طلايي با اشاره به ايجاد معضل ترافيكي در منطقه نيروگاه قم بويژه محدوده پل شهيد اميني بيات گفت: در حالي كه اجراي طرح تقاطع غير همسطح پل اميني بيات در بودجه 96 در نظر گرفته شده و شهروندان در ساعت هاي عصر با ترافيك شديدي مواجه هستند، شهرداري اجراي تقاطع غير همسطح بلوار فردوسي با پيامبر اعظم را در اولويت قرار داده در صورتي كه بايد ساكنان همه مناطق هشت گانه و همه آنهايي كه در دو طرف رودخانه قمرود سكونت دارند به طور يكسان از خدمات شهرداري بهره مند شوند.
ديگر اعضاي شورا نيز نظرات خود را در خصوص تذكر حسن طلايي مطرح كردند ، كه اين گفته عضو شوراي شهر واكنش مسئولان شهرداري از جمله سيد مرتضي سقائيان نژاد را در پي داشت، شهردار كه از طرح اين سوال متعجب شده بود وگمان نمي كرد عضو شوراي شهر كه حداقل از طريق كميسيون ها به تمام موضوعات اشراف دارد چنين سوالي را مطرح كند قسم ياد كرد كه درزمينه اجراي پروژها هرگز مناطق برخوردار و يا غير برخوردار مد نظرش نبوده و نيست بلكه هدف خدمت رساني يكسان به تمام شهروندان است و مجموعه مديريت شهري در خدمات رساني به شهروندان اين طرف و آن طرف رودخانه را در نظر نمي گيرند.
شهردار قم با اشاره به مبحث تملك اراضي موجود بر سر راه پروژه هاي عمراني شهر گفت: جلساتي خاصي در درون شهرداري و جلسات مشتركي نيز با دستگاه هاي قضائي براي كشف و تعيين قيمت ها در پروژه هاي عمار ياسر، بلوار فردوسي و شهيد اميني بيات صورت گرفته است تا اجرايي شدن عمليات عمراني آ نها بدون مشكل خاصي ادامه پيدا كند.
سقائيان نژاد گفت: 16 ميليارد تومان براي ادامه تمل كها در بلوار عمار ياسر و همچنين براي ادامه تملك پروژه جمهوري 10 ميليارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده وبراي را هاندازي و شروع عمليات عمراني پروژه شهيد اميني بيات4 ميليارد تومان براي ادامه تملكات در نظر گرفته شده است.
وي با اشاره به رويه مشترك شهرداري در اجراي عمليات عمراني در مناطق هشتگانه تصريح كرد: مناطق مختلف شهر قم براي شهرداري مركز چگونه منفعت ويژه اي ندارد و شهرداري قم در راستاي افتتاح و تكميل پروژه هاي شهري در زما نبندي هاي تعيين شده حركت مي كند.
نظرات اعضا وبا توضحيات شهر دار ومعاون بيش از 20 دقيقه وقت جلسه همه را گرفت . ازآنجا كه درطي يك سال اخير يكي از خبرنگاران هميشگي جلسات شورا بوده وهستم زحمات اعضاي محترم شورا را در موضوع نظارت دقيق
برعملكرد مجموعه شهرداري را مشاهده كرده ام چرا كه اين نظارت را وظيفه ذاتي شورا مي دانم ، اما دراين مورد خاص به نظر مي رسد طراح سوال كمي عجولانه و نسنجيده عملكرد، بشخصه بارها و بارها شاهد بوده ام كه شهروندان محترم منطقه دو قدردان زحمات شهردار قم بوده و هستند براي ما اهالي رسانه طرح اين موضوعات در صحن علني از سوي اعضاي محترم شوراي شهر جاي تاسف دارد زيرا ناخود آگاه مردم را نسبت به مديران شهري بد بين مي كند.
با اين وجود به نظر مي آيد ضرورت دارد كه در پخش زنده جلسات علني شورا از طريق شبكه نور تامل وبازنگري صورت گيرد واجراي آن به سال هاي آينده موكول شود چرا كه نياز است تا اعضاي محترم شورا با توجه به قدرت رسانه همگاني مانند صدا وسيما در صحن علني موضوعات را سنجيده وبا دقت نظر بيان كنند و به حواشي وبازخوردهاي آن در بين مردم توجه داشته باشند.
من آنچه شرط بلاغست با تو مي گويم
تو خواه از سخنم پند گير و خواه ملال
منبع: روزنامه شاخه سبز قم
/8138/ 6133/

سرخط اخبار استان‌ها