۱۵ خرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۱۹
کد خبر: 82935095
T T
۰ نفر

گردشگران از جاذبه هاي آستارا استقبال كردند

۱۵ خرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۱۹
کد خبر: 82935095
گردشگران از جاذبه هاي آستارا استقبال كردند

آستارا - ايرنا - تعطيلات نيمه خردادماه و هواي مطبوع بهاري، باعث حضور چشمگير گردشگران از اقصي نقاط كشور در شهرستان آستارا شده است.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ايرنا، از عصر يكشنبه گذشته تاكنون گردشگران زيادي از شهرستان هاي مختلف كشور وارد آستارا شده و از جاذبه هاي طبيعي، تاريخي و تجاري آن بهره مند شده اند.
مبادي ورودي آستارا از شمال و جنوب، لحظات شلوغ و پر ترافيك را تجربه مي كند و خيابان هاي داخل شهر نيز در روزهاي اخير با ترافيك نيمه سنگين مواجه شده است.
2 واحد كمپ اقامتي شهرداري آستارا با مجموع ظرفيت 400 خانوار در ورودي شهر به منظور اقامت و 18 كيلومتر نوار ساحل آستارا با سه طرح سالمسازي و بازار ساحلي معروف اين شهرستان به عنوان مكان هاي گردشگري، مورد توجه مسافران قرار گرفته است.
تعداد زيادي از مسافراني كه از استان هاي شمال غرب كشور وارد آستارا شده و قصد سفر به استان هايي نظير مازندران و گلستان را دارند، لحظات يا روزهايي را به بازديد از نقاط گردشگري آستارا اختصاص مي دهند.
مسافراني كه از مسير استان گيلان قصد ديدار از مناطق شمال غرب كشور به خصوص استان هاي اردبيل، آذربايجان شرقي و آذربايجان غربي را دارند نيز سري به بازار ساحلي شهرستان آستارا مي زنند.
معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرماندار آستارا گفت: پيش از آغاز تعطيلات نيمه خرداد، جلسه شوراي ترافيك آستارا برگزار و تمهيدات لازم براي استقبال از گردشگران انديشيده شد.
وحيد پورحضرت افزود: حضور گردشگران از عصر يكشنبه در شهرستان آستارا آغاز شده و تا پايان هفته ادامه خواهد داشت و از مسافران انتظار داريم زمان بازگشت از سفر را مديريت كنند تا در ساعت هاي پاياني روز، شاهد ترافيك سنگين در مبادي خروجي شهر نباشيم.
وي منطقه نمونه گردشگري حيران، ساحل هاي صدف، لوندويل، سفير اميد و بازار ساحلي را مقصد مسافران پرشمار آستارا در چند روز اخير اعلام كرد.
شهرستان بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در منتهي اليه غرب استان گيلان واقع شده و با جاذبه هاي متعدد گردشگري و 13 هتل، 9 هتل آپارتمان، هفت مهمانپذير و 26 واحد پذيرايي بين راهي، آماده استقبال از مسافران تابستاني است و مركز آن با ميزباني ميليون ها گردشگر در سال و تردد بيش از 800 هزار گردشگر داخلي و خارجي از مرز آن، جزو 20 شهر گردشگرپذير كشور محسوب مي شود.
7105 / 7124/2007

سرخط اخبار استان‌ها