۱۶ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۵۷
کد خبر: 82820687
T T
۰ نفر
10هزار كارگاه زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی خراسان شمالی است

بجنورد- ایرنا- مدیركل تامین اجتماعی خراسان شمالی با بیان اینكه جمعیت بیمه شدگان استان بیش از ١١٠ هزار نفراست، گفت: هم اكنون 10 هزار كارگاه فعال زیر پوشش بیمه این اداره كل است.

محمدعلی عباس زاده وحید دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار كرد: هم اكنون13 هزار و ٧٠٠ بازنشسته و مستمری بگیر از خدمات تامین اجتماعی بهره مند هستند.
وی افزود: با احتساب افراد زیر پوشش به نوعی بیش از 50 درصد جمعیت این استان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.
مدیركل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: بدون احتساب خدمات درمانی ماهانه 240 میلیارد ریال بابت تعهدات از سوی این اداره كل به بیمه شده ها پرداخت می شود.
وی به ١٨ نوع خدمات بیمه ای سازمان تامین اجتماعی اشاره و تاكید كرد: ارائه خدمات مستمری و درمانی در تعهدات اصلی سازمان تامین اجتماعی قرار دارد.
مدیركل تامین اجتماعی خراسان شمالی با بیان اینكه هم اكنون 38درصد جمعیت این استان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند گفت: این استان در شاخص پوشش بیمه ای از میانگین كشوری عقب است.
عباس زاده وحید اظهار كرد: میانگین پوشش بیمه تامین اجتماعی در كشور بیش از 42 درصد است.
وی افزود: عقب ماندگی پوشش بیمه ای در این استان بیشتر به علت صنفی بودن و همچنین كشاورزی بودن این خطه است زیرا كه بخشی از جمعیت استان در روستاها در حوزه كشاورزی و دامپروری فعالیت دارند كه زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار نگرفته اند.
مدیركل تامین اجتماعی خراسان شمالی ضمن هشدار توقیف اموال كارفرمایان و دستگاه های اجرایی بدهكار به این اداره كل گفت: تامین اجتماعی استان یك هزار میلیارد ریال طلب دارد.
عباس زاده وحید با بیان اینكه این میزان بدهی كارفرمایان در مدت سه سال ایجاد شده است اظهار كرد: بیشترین بدهی مربوط به شهرداری های این استان است.
وی با بیان اینكه طبق قانون، تامین اجتماعی می تواند اموال این كارفرمایان و دستگاه های اجرایی را توقیف كند افزود: تلاش خواهیم كرد تا با تعامل این طلب را وصول كنیم در غیر این صورت قانونی عمل خواهیم كرد.
خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد.
71 درصد جمعیت شهری و 37 درصد جمعیت روستایی این استان زیر پوشش تامین اجتماعی هستند.
اخبار خراسان شمالی را در كانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی 🆔 @IRNABOJNURD پیگیری كنید.
3007/6042/ خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده : سید حسین قدسی

سرخط اخبار استان‌ها