۲۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۲۰
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84823933
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تامین اجتماعی خراسان شمالی ۲۰۳ میلیارد تومان طلب دارد

بجنورد-ایرنا- مدیر کل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: حجم مطالبات این اداره کل از کارفرمایان و کارگاه های بخش خصوصی و دولتی استان مربوط به سال گذشته ۲۰۳ میلیارد تومان است.

به گزارش ایرنا، جواد یزدانی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: شهرداری بجنورد با ۴۸ میلیارد تومان بدهی و شهرداری شیروان با ۱۸ میلیارد تومان بیشترین میزان بدهی به اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی را دارند.

وی با بیان اینکه این میزان بدهی کارفرمایان در مدت چند سال ایجاد شده است افزود: طبق قانون باید اموال این کارفرمایان و دستگاه های اجرایی توقیف شود ولی سعی داریم تا با تعامل این طلب را وصول کنیم.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: به بدهکاران دولتی و خصوصی مهلت داده می شود تا راهکاری برای پرداخت بدهی خود از طریق اقساط و تهاتر پیدا کنند.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی با توجه به شرایط اقتصادی کشور همکاری و مساعدت های لازم را با کارفرمایان و شرکت ها در خصوص مطالبات دارد.  

۱۰۵ هزار بیمه شده اصلی 

مدیر کل تامین اجتماعی خراسان شمالی در ادامه گفت: تعداد ۱۰ هزار کارگاه در استان فعال است که ۱۰۵ هزار نفر از شهروندان شاغل در این کارگاه ها بیمه شده اصلی هستند و ماهانه حق بیمه پرداخت می کنند.

وی اضافه کرد: همچنین ۲۲ هزار نفر از بیمه شدگان این استان پرونده مستمری بگیر دارند که مشمول تعهد بلند مدت این سازمان بیمه گر هستند.

یزدانی با بیان اینکه شاخص بیمه ای در خراسان شمالی کمتر از میانگین کشوری است، تصریح کرد: ۳۵۰ هزار نفر از شهروندان این استان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند و این شاخص در خراسان شمالی حدود ۳۷ درصد است.

وی اظهار داشت: تعداد مستمری بگیران خراسان شمالی افزایش یافته، ولی تعداد بیمه شدگان جدید به نسبت مستمر بگیران افزایشی نبوده است که این امر نگران کننده است.

یزدانی بیان کرد: تمامی تعهدات این سازمان بیمه گر در تضمین دولت است و در صورت هر گونه مشکلی مورد حمایت قرار خواهد گرفت و تاکنون این سازمان هیچ تاخیری در پرداخت ها و تعهدات نداشته است.

وی گفت: یکسری از تعهدات خارج از وظایف ذاتی و ضوابط بیمه ها است که تعادل منابع و مصارف را بر هم می زند که  اگر این تعهدات از روی دوش سازمان برداشته شود بسیاری از مشکلات ما برطرف می شود.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha