۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۰۷
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 83830578
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تامین اجتماعی خراسان شمالی هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال طلب دارد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: این اداره کل هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از کارفرمایان و دستگاه‌های اجرایی استان طلب دارد که این میزان بدهی در چند سال گذشته ایجاد شده است.

محمدعلی عباس زاده وحید روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان بدهی کارفرمایان در مدت چند سال ایجاد شده است.

وی در باره راه‌کارهای قانونی برای دریافت این مطالبات گفت: بر اساس ماده ۵۰ قانون تامین اجتماعی، این سازمان اجازه دارد نسبت به بازداشت اموال منقول و غیرمنقول بدهکاران اقدام کند اما رویکرد ما همکاری با کارفرماها، سازمان ها و دستگاه های اجرایی است و تاکنون تلاش شده تا این اهرم قانونی مورد استفاده قرار نگیرد.

عباس زاده وحید با بیان اینکه طبق قانون، تامین اجتماعی می تواند اموال این کارفرمایان و دستگاه های اجرایی را توقیف کند افزود: تلاش خواهیم کرد تا با تعامل این طلب را وصول کنیم.

وی اظهار داشت: ۱۰۴ هزار و ۲۰۹ نفر بیمه شده تامین اجتماعی هستند که با افراد تبعی به ۱۹۰ هزار و ۹۷۱ نفر می رسد.

وی تصریح کرد: اگر نتوانیم مطالبات تامین اجتماعی از کارفرمایان را دریافت کنیم بطور قطع در درآمد سازمان تاثیر نامطلوب خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در شرایط کرونا وضعیت کسب و کار ها راکد شده است افزود: شرایط اقتصادی و تعطیلی کارگاه ها و واحدهای تولیدی باعث شده که ۴۰ درصد منابع این سازمان تحت تاثیر قرار گیرد.

عباس زاده وحید اظهار داشت: ماهانه ۴۵۰ میلیارد ریال بابت تعهدات بلندمدت و کوتاه مدت و ۲۵۰ میلیارد ریال نیز بابت هزینه های درمان در این سازمان هزینه می شود که ۲۰ درصد منابع مالی کمتر از تعهد داریم.

وی بر جهش و رونق تولید در این استان تاکید کرد و افزود: فعال شدن کسب و کار ها پس از شرایط کرونا و ایجاد اشتغال باعث افزایش درآمد این سازمان خواهد شد.

با احتساب افراد زیر پوشش به نوعی حدود ۵۰ درصد جمعیت این استان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha