۲۴ آذر ۱۳۹۶، ۲۳:۰۶
کد خبر: 82764604
T T
۰ نفر

زلزله اي مهيب در اندونزي مردم را وحشت زده كرد

۲۴ آذر ۱۳۹۶، ۲۳:۰۶
کد خبر: 82764604
زلزله اي مهيب در اندونزي مردم را وحشت زده كرد

تهران – ايرنا – زلزله اي مهيب شامگاه جمعه اندونزي را لرزاند كه تعدادي كشته برجاي گذاشت.

به گزارش ايرنا به نقل از آسوشيتدپرس، اين زلزله كه جاكارتا پايتخت اندونزي و شهرهاي جزيره پرجمعيت «جاوه» را لرزاند باعث تخريب تعدادي از ساختمان ها شده و شماري كشته نيز برجاي گذاشت. هنوز آمار دقيقي از كشته ها منتشر نشده است.
مركز زمين شناسي آمريكا اعلام كرد كه اين زلزله 6.5 ريشتر قدرت داشته و در عمق 91 كيلومتري زمين رخ داد. اما آژانس هواشناسي اندونزي اعلام كرد كه اين زلزله 7.3 ريشتر قدرت داشته و كانون آن در 43 كيلومتري جنوب غربي شهر «تاسيكماليا» در جاوه بود. كانون اين زلزله منطقه «سيپاتوجاه» در غرب جاوه اعلام شده است.
مقام هاي محلي گفتند كه هشدارهايي در مورد بروز سونامي در مناطق ساحلي داده شده است. در پي اين زلزله مردم وحشت زده از ساختمان ها خارج شدند. تلويزيون اندونزي نيز تصاويري از ترافيك سنگين در مناطق ساحلي پخش كرد.
«سوتوپو پروو نوگروهو» سخنگوي آژانس ملي مقابله با فجايع اعلام كرد كه تعدادي از شهروندان كشته شدند اما جزئيات بيشتري اعلام نكرد. وي همچنين گفت كه تعدادي از ساختمان ها در تاسيكماليا در غرب جاوه و شهرهاي ديگر تخريب شد.
نوگروهو گفت كه اين زلزله به مدت 20 ثانيه در جاكارتا و شهرها و روستاهاي غرب و مركز جاوه احساس شد.
اندونزي روي منطقه موسوم به «حلقه آتش در پاسيفيك» قرار دارد و زلزله هاي شديد و فعاليت هاي آتشفشاني زيادي در آنجا رخ مي دهد.
در سال 2004 زلزله اي 9.3 ريشتري اندونزي را لرزاند كه باعث بروز يك سونامي ويرانگر و مرگ هزاران نفر شد. كانون اين زلزله در سوماتراي اندونزي بود اما اين زلزله و سونامي هاي بعد از آن باعث كشته شدند 230 تا 280 هزار نفر در 14 كشور شد.
شبك**9423**3404**انتشار: محسن اسماعيلي
۰ نفر

سرخط اخبار جهان