۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۱:۰۲
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85477257
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نامزد وزارت دفاع روسیه: وظیفه اصلی ما کسب پیروزی در اوکراین است

تهران-ایرنا- «آندری بلوسوف» نامزد تصدی وزارت دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) اظهار داشت: وظیفه اصلی روسیه دستیابی به پیروزی در میدان نبرد در اوکراین با حداقل تلفات نیروها است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، آندری بلوسوف اقتصاددانی که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز یکشنبه او را به عنوان جایگزین سرگئی شویگو معرفی کرد، گفت که بخش نظامی برای دستیابی به اهداف خود به کارایی و نوآوری بیشتری نیاز دارد.

وی در جلسه استماع پارلمان روسیه اظهار داشت: البته وظیفه اصلی دستیابی به پیروزی و حصول اطمینان از دستیابی به اهداف نظامی-سیاسی عملیات نظامی ویژه روسیه است؛ این اهداف نظامی و سیاسی توسط پوتین تعیین شده است.

بلوسوف افزود: در عین حال، می‌خواهم به طور خاص بر این موضوع تاکید کنم که این اهداف باید با «حداقل تلفات انسانی» حاصل شود.

نامزد تصدی سمت وزیر دفاع روسیه ادامه داد: هر چیزی که در کشور مؤثر و پیشرفته است باید برای رسیدن به پیروزی به کار گرفته شود تا این اطمینان حاصل شود که نیروهای مسلح می‌توانند وظایف خود را انجام دهند.

بلوسوف گفت که روسیه برای اینکه بتواند [در میدان نبرد با اوکراین] جلوتر بماند، باید روش‌های جدیدی برای جنگ تدبیر و به کار بگیرد.

بلوسف معاون سابق نخست وزیر روسیه برای تصدی وزارت دفاع پیشنهاد شده است؛ وزارتخانه‌ای که شویگو پیش از این عهده‌دار مسوولیت آن بود.

شویگو در کابینه جدید به عنوان دبیر شورای امنیت روسیه فعالیت خواهد داشت. بدین ترتیب، نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه با این مسوولیت خداحافظی کرد.

بلوسوف ۶۵ ساله در مقاطع مختلف سمت های دستیار رئیس دولت ولادیمیر پوتین در مسائل اقتصادی، وزیر توسعه اقتصادی فدراسیون روسیه، مدیر بخش اقتصاد و دارایی دولت، مدیرکل مرکز تحلیل‌های اقتصاد کلان و پیش‌بینی‌های کوتاه مدت بود و قبل از سال ۱۹۹۱ در آکادمی علوم اتحاد جماهیر شوروی (آکادمی علوم روسیه کنونی) کار می‌کرد.

بلوسوف از ۳۰ آوریل تا ۱۹ مه ۲۰۲۰، در مدت زمان بستری شدن میخائیل میشوستین نخست‌وزیر در بیمارستان به دلیل عفونت ناشی از ویروس کرونا، به عنوان سرپرست کابینه خدمت کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha