۱۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۴:۴۰
کد خبر: 82754654
T T
۰ نفر
شادماني مردم آستارا در سالروز ولادت پيامبر اسلام (ص)

آستارا - ايرنا - شيعيان و اهل سنت آستارا، سالروز ولادت پيامبر خدا (ص) و امام جعفر صادق (ع) را با مولودي خواني و برگزاري برنامه هاي فرهنگي و مذهبي در مساجد اين شهرستان جشن گرفتند.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ايرنا؛ از نخستين روزهاي هفته وحدت خيابان ها و ميدان هاي اصلي آستارا چراغاني و مزين شده و امروز، شادماني مردم به اوج خود رسيده است.
اهالي مومن آستارا در مساجد اين شهرستان مرزي با برگزاري سخنراني، مولودي خواني، احسان و نذورات و توزيع شيريني ولادت پيامبر نور و رحمت را جشن مي گيرند و طبق سنت ديرينه، شيفتگان اهل بيت (ع) در حرم امام زادگان ابراهيم و قاسم(ع) جمع شده و مولودي خواني مي كنند.
امام جمعه شهرستان سراب در جشن وحدت مسلمانان در مسجد رسول الله (ص) آستارا گفت: شيعيان و سنيان ايران از ديرباز در غم و شادي يكديگر شريك هستند و همواره شاهد اين وحدت هستيم.
حجت الاسلام علي اكبر اكرمي پيامبر اسلام (ص) را مهمترين نقطه وحدت تشيع و تسنن دانست و افزود: به عنوان رهپويان پيامبر (ص)، بايد سيره عملي او را الگوي خود قرار دهيم.
وي اضافه كرد: كساني كه بين مذاهب و قوميت ها اختلاف ايجاد مي كنند، مسلمان نيستند و مسلمان پيرو مكتب پيامبر(ص) بايد طرفدار صلح و امنيت باشد و رمز اصلي موفقيت ما وحدت اسلامي است.
حجت الاسلام محمد هاشمي امام جمعه كرده سراي بخش لوندويل نيز در اين آئين گفت: با تلاش و عمل به دستورات علماي دين و رهبر معظم انقلاب، وحدت شيعه و سني تقويت و امنيت و آسايش برقرار شده است.
وي افزود: هفته وحدت فرصت توجه مسلمانان به مشتركات ديني نظير قرآن، رهبري و قبله واحد است و بايد با تمسك به آنها از اختلافات بپرهيزند.
مولودي خواني و قرائت شعر در وصف فضايل پيامبر اسلام (ص) از ديگر بخش هاي اين آئين بود.
12 تا 17 ربيع الاول به مناسبت ايام سالروز ولادت حضرت محمد (ص) هفته وحدت مسلمانان است.
بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در غرب استان گيلان و همسايگي جمهوري آذربايجان قرار دارد و حدود 17 درصد جمعيت اين شهرستان را برادران و خواهران اهل سنت تشكيل مي دهند.
خبرنگار: يوسف هدايتي ** انتشاردهنده:كبيري
7105 / 7124/2007

سرخط اخبار استان‌ها