۲۸ مهر ۱۳۹۶، ۷:۰۱
کد خبر: 82702021
T T
۰ نفر
وزير دفاع آلمان: آلمان همه پرسي اخير اقليم كردستان را تاييد نكرد

تهران – ايرنا – «اورزلا فون در لاين» وزير دفاع آلمان روز پنجشنبه در گفت وگوي تلفني با حيدر العبادي نخست وزير عراق گفت: آلمان همه پرسي در اقليم كردستان را تاييد نكرده است و در اين خصوص با مسعود بارزاني صحبت كرده ايم.

به گزارش پايگاه خبري السومريه نيوز عراق، «اورزلا فون در لاين» افزود: آلمان برنامه آموزش نظامي در اربيل را در پي تحولات اخير در اقليم كردستان قطع كرد تا اين پيام را داده باشد كه وحدت و يكپارچگي عراق را قبول دارد و به رهبري العبادي اطمينان دارد.
وزير دفاع آلمان تاكيد كرد كه اين كشور براي انجام فعاليت هاي مختلف با دولت مركزي عراق اقدام خواهد كرد و در تلاش است تا روابط خوبي با عراق در همه زمينه ها برقرار كند.
ازسوي ديگر حيدر العبادي نيز گفت: آنچه كه در كركوك روي داد بازگشت نيروهاي عراقي به اين استان در چهارچوب اقدامات قانوني مطابق با قانون اساسي عراق بود.
وي افزود: نيروهاي عراقي داعش را از خاك عراق بيرون رانده است و تنها بخش هاي كوچكي در مرز سوريه باقي مانده است و مرحله پس از داعش مرحله مهمي است كه شامل برقراري امنيت در مناطق آزاد شده مي شود.
نخست وزير عراق روز پنجشنبه همچنين با 'بوريس جانسون' وزير خارجه انگليس نيز گفت وگو تلفني داشت.
وزير خارجه انگليس در اين گفت وگوي تلفني گفت: دولت انگليس درك مي كند كه همه پرسي اقليم اشتباه بود و پيش از اينكه حكومت اقليم اقدام به برگزاري همه پرسي كند اين مساله را به مسعود بارزاني ابلاغ كرده بود.
وي از مواضع دولت مركزي عراق در مواجه با اين مناقشه قدرداني كرد.
شبك**9365**1392**مترجم: رضا ميرزائي**انتشار: ابوالفضل بابايي
۰ نفر

سرخط اخبار جهان