۲۵ شهریور ۱۳۹۶، ۲۳:۰۵
کد خبر: 82666964
T T
۰ نفر
بازرس وزارت كشور: بازرسي هاي مستمر از طرح هاي سالم سازي دريا ادامه مي يابد

لاهيجان - ايرنا - رئيس هيات بازرسي طرح هاي سالم سازي استان گيلان در وزارت كشور گفت: به منظور پيشگيري از حوادث ، خدمات دهي بهتر به مردم و جلوگيري از غرق شدن افراد در دريا، بازرسي هاي مستمر از طرح هاي سالم سازي استان هاي شمالي ادامه مي يابد.

علي رضا جانه عصر شنبه درحاشيه بازديد از طرح هاي سواحل لاهيجان در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين هيات اقدام به بازرسي از طرح هاي سالم سازي مي كند و اين بازرسي ها از آستارا در استان گيلان شروع شده است .
وي خاطرنشان كرد: تاكنون از 9 شهرستان ساحلي گيلان بازرسي شده و اين بازرسي ها توسط گروهي ديگر نيز در استان مازندران در حال انجام است.
وي بيان داشت: اين بازرسي ها به منظور پيشگيري ، سرويس دهي بهتر به مردم و جلوگيري از غرق شدن افراد در دريا انجام مي شود و با شروع طرح ها از اول تابستان مرحله اول آن بصورت بازرسي محسوس براي اينكه مشخص شود آيا امكانات مورد نظر در طرح ها فراهم شده انجام مي شود و آخر تابستان نيز براي بررسي نتايج اقدامات، اين بازرسي بعمل مي آيد.
جانه ادامه داد : تاكنون اين بازرسي ها و بررسي ها از مجموعه هاي ساحلي نشان مي دهد كه طرح هاي سالم سازي رو به بهبود است و مشكلات سريعتر پيگيري مي شود و اهتمام جدي تر در اين زمينه وجود دارد و كساني كه در اين طرح ها كار مي كنند، با علاقه امور را دنبال و پيگيري مي كنند تا هموطنان بتوانند بهتر از اين ظرفيت استفاده كنند.
وي يادآور شد: محيط هايي كه براي شنا و استفاده عموم بويژه مسافران ايجاد شده داراي محيطي سالم ، تميز و امكانات كافي است ولي متاسفانه كساني محل هاي سنگلاخي و خطر آفرين خارج از طرح ها را براي شنا انتخاب مي كنند.
به گفته جانه، با اين وجود براي مكان هاي خارج از طرح ها نيز گشت ها و قايق هاي جت اسكي و ديگر امكانات در نظر گرفته شده تا منطقه را تحت كنترل داشته باشند.
وي در باره حقوق و دستمزد ناجيان غريق گفت: پرداخت حقوق ناجيان غريق در سال هاي گذشته تاخير داشت كه براي رفع اين مشكل پارسال به دهياري ها ابلاغ شد كه حقوق آنان را پرداخت كنند و امسال وضعيت پرداخت حقوق ها بهتر شده كه اول تيرماه به آنها پرداخت شد ولي در ماه مرداد وقفه افتاد كه بعد اين پرداخت صورت گرفت .
جانه يادآور شد: طبق مصوبه اي كه درباره حقوق ناجيان غريق تصويب و ابلاغ شد، رديف بودجه براي آن تعيين مي شود و از سال آينده اين پرداخت ها در بودجه وزارت كشور منظور و به آنها پرداخت خواهد شد.
وي با اشاره به اينكه تمام منجيان غريق بايد از طريق فدراسيون نجات غريق آموزش ديده و كارت داشته باشند، خاطرنشان كرد: 500 تا 600 كيلومتر سواحل درياي خزر در سه استان گيلان ، مازندران و گلستان وجود دارد و بيش از هزاران نفر مي كوشند تا محيط خوبي فراهم شود و مردم از آن ها استفاده كنند ولي همه اين سواحل را نمي توان پوشش داد .
وي اظهار داشت: از مردم و هموطناني كه براي شنا به سواحل خزر سفر مي كنند، مي خواهيم كه از طرح هاي سالم سازي مهيا شده، استفاده كنند و از ورود به مناطق حادثه خيز و محل هايي كه قابليت شنا ندارند، بپرهيزند.
گيلان از چابكسر در شرق تا آستارا در غرب استان، 280 كيلومتر نوار ساحلي دارد. لاهيجان در شرق گيلان نيز 10 كيلومتر ساحل دارد و در منطقه سحرخيز محله اين شهرستان، يك طرح سالم سازي دريا فعال است.
خبرنگار: نظرپور **انتشاردهنده: كبيري
6029/2007

سرخط اخبار استان‌ها