۱۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۳۶
کد خبر: 82659933
T T
۰ نفر

نجفي، نماد واقعي اعتدال؛ استاندار مي‌ماند

۱۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۳۶
کد خبر: 82659933
نجفي، نماد واقعي اعتدال؛ استاندار مي‌ماند

روزنامه گيلان امروز در شماره يكشنبه 19 شهريورماه، مطلبي در قسمت سرمقاله با عنوان نجفي، نماد واقعي اعتدال؛ استاندار مي‌ماند به قلم محمدكاظم شكوهي راد منتشر كرده است.

دكتر محمدعلي نجفي اميركياسر فرزند گيلان، چهار سال است مسووليت استان گيلان را در سمت استانداري به عهده دارد. وي مسلما عصاره تفكر و انديشه دولت تدبير و اميد است كه با تكيه بر ويژگي‌هاي مشخص و سوابق مديريتي و اصالت خانوادگي و نجابت ذاتي توانسته است در شرايط بسيار نامناسب بودجه و اعتبارات دولتي در اين چهار سال بدون كمترين چالش و ناهماهنگي و بدون تنش موتور توسعه استان را روشن كند و قطار فرسوده پيشرفت و توسعه را به ريل پيش رونده بازگرداند.
صاحب اين نوشته نه از سر احساس يا ملاحظات معمول و مرسوم بلكه به اعتبار سابقه و كار عملي كه با 14 استاندار پس از انقلاب از نزديك و دوشادوش داشته‌ام، مي‌توانم گواهي و شهادت دهم كه در هيچ دوره‌اي مانند دوره چهارساله اخير بين نهادهاي حكومتي و دولتي و مراكز تصميم‌گيري و موثر در توسعه استان مانند شرايط فعلي هماهنگي و وفاق نبوده؛ اين هماهنگي و وفاق محصول اعمال سياست مدبرانه و شخصيت اعتلال‌گراي دكتر نجفي است.
در اين چهار سال اگر دو انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز در استان در كمال سلامت و آرامش برگزار شده، اگر صدها برنامه فرهنگي و هنري به‌دور از چالش و تعطيل و تفسير در استان اجرا شده و بسياري از طرح‌هاي عمراني در استان با همياري و تلاش نمايندگان و جلب حمايت مديران كشوري به سامان رسيده، مسلما در سايه تدبير و مديريت آقاي نجفي انجام شده است.
اين روزها اما در محافل رسانه‌هاي مجازي مي‌خوانيم و مي‌شنويم كه قرار است استاندار تعويض! شود و گاهي اين كم‌لطفي به مديريت استان را هم با ذكر اين‌كه «ايشان از استان مي‌رود ولي ارتقاء پيدا مي‌كند!» مثلا جبران مي‌كنند.
خب در نگاه نخست تعويض و تغيير مسووليت‌ها امري غيرعادي نيست و طبيعي است اما اين امر زماني ضرورت مي‌يابد كه كار مديريتي يا حضور فردي در مسووليتي با چالش يا معضلي روبه‌رو شود. حالا از آنها كه خبر تغيير استاندار را جعل مي‌كنند، بايد پرسيد چه ضرورت و مشكلي پيش آمده كه الزاما دولت را وادار مي‌كند به اين‌ جابه‌جايي؟!
استاندار در چهار سال اخير به گواهي شاخص‌هاي آماري در زمينه‌هاي مختلف عمراني، جذب اعتبارات، بهبود فضاي كسب و كار، كاهش نرخ تورم و بيكاري و ايجاد آرامش و اطمينان و اميد در توسعه در كشور پيشتاز بوده است چه ضرورتي دارد با تغيير و جابه‌جايي غيرلازم ماشين توسعه استان دچار توقف و تعلل شود.
متاسفانه در سال‌هاي اخير فضاي مجازي با همه‌ مزايا و نقاط قوتي كه دارد ما را سطحي بار آورده و به محض دريافت يك فايل بدون مبنا و ساختگي و بدون ارزيابي آن را انتشار مي‌دهيم، در حالي كه ما براي انتشار فايل‌ها در فضاي مجازي بايد خود را مجهز به سواد رسانه‌اي كرده، هر خبر و گزارش و اطلاعيه‌اي را با ارزيابي و تفكر مورد مداقه قرار دهيم.
به نظر بنده انتشار اخبار و اطلاعاتي از قبيل تغيير استاندار به‌وسيله گروه معدود از افرادي صورت مي‌گيرد كه به‌هر حال مي‌خواهند خود را مطرح كنند و چنين وانمود كنند كه در حد و اندازه پست استانداري هستند يا به‌وسيله افراد ناآگاهي منتشر مي‌شود كه تصور مي‌كنند با اين تغييرات مي‌توانند نصيبي خاص به‌دست آورند ولي در هر حال انتشار چنين اخباري از سر صدق و خيرخواهي مردم گيلان نيست.
از سوي ديگر بعيد نيست آقاي دكتر نجفي خود طالب باشد كه به مسووليت ديگري گماشته شود لكن اگر به فرض چنين خواسته‌اي هم وجود داشته باشد بايد اصحاب نفوذ، نمايندگان مجلس، ائمه جمعه و جماعات و اصحاب رسانه و شوراها تلاش كنند براي ماندن ايشان در يك دوره كار چهار ساله ديگر رضايت وي را جلب كنند و مسوولين دولت دكتر روحاني هم اگر به فكر اين باشند كه از آقاي دكتر نجفي در سنگر بالاتر يا همطراز ديگر استفاده كنند بايد آنها را به دليل مصالح اساسي استان منصرف نمود.
ما اميد زياد داريم، انشاالله در دوره چهار ساله پيش‌رو و با توجه به گشايش‌هايي كه در اعتبارات و امكانات دولت حاصل خواهد شد، آقاي دكتر نجفي همچنان سكان توسعه استان را از جهات مختلف به سوي رفع مسايل و مشكلات و دست‌آوردهاي مورد انتظار رهنمون خواهد بود.
7294/2007

سرخط اخبار استان‌ها