۱۵ شهریور ۱۳۹۶، ۷:۴۶
کد خبر: 82656394
T T
۰ نفر

كاهش 22 درصدي طلاق در استان يزد

۱۵ شهریور ۱۳۹۶، ۷:۴۶
کد خبر: 82656394
كاهش 22 درصدي طلاق در استان يزد

يزد - ايرنا - سرپرست معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري يزد گفت: با انجام اقدام هاي مداخله‌اي در فرايند طلاق استان با كاهش 22 درصدي آن در يكسال گذشته مواجه شده و هم اكنون در سطح كشور در رتبه 28 قرار داريم.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومي دادگستري يزد ، علي شريعت پناه افزود: كنترل رشد آسيب اجتماعي طلاق و كاهش ثبت آن در استان مرهون هماهنگي، مشاركت و تلاش جمعي اداره هاي متولي در قالب تشكيل مركز تحكيم بنيان خانواده محقق شده است.
وي ادامه داد: در سه‌ماهه اول سال 1395 يك مورد ثبت طلاق به ازاي هر 6 ازدواج صورت گرفته و ثبت‌شده اما در سه‌ماهه ابتداي امسال به ازاي هر 7 ازدواج صورت گرفته يك مورد ثبت طلاق در دفاتر مذكور ثبت‌شده كه اين مسئله نشانگر به ثمر نشستن تلاش ها در مراكز تحكيم بنيان خانواده است.
اين مسئول اظهار كرد: در سه‌ماهه اول سال 1395 ميزان طلاق ثبت‌شده در دفاتر رسمي ازدواج و طلاق استان 401 مورد بوده كه اين آمار در سه‌ماهه اول امسال به 301 مورد كاهش پيداكرده است.
شريعت پناه گفت: 25 درصد تا 30 درصد از درخواست‌هاي طلاق در يزد مربوط به زوج‌هاي غيربومي است.
وي به وصول 893 فقره پرونده در سه‌ماهه نخست امسال در حوزه خانواده به دادگستري يزد اشاره كرد و بيان داشت: تمام اين پرونده ها قبل از رسيدگي قضايي به معاونت اجتماعي دادگستري براي اجراي كارگاه طرح آينه (سبك زندگي اسلامي ايراني ويژه زوجين متقاضي طلاق) ارجاع شده است.
اين مسئول افزود: از تعداد 893 فقره پرونده‌اي كه در ابتدا براي شركت در كلاس‌هاي آموزشي به اين معاونت ارجاع داده‌شده، تعداد 92 فقره بعد از اتمام كلاس‌ها به سازش منتهي شده و زوجين تقاضاي بازگشت به زندگي مشترك را داشته‌اند.
شريعت پناه خاطر نشان كرد: بحث پيشگيري از آسيب اجتماعي طلاق يك بحث عميق و ريشه اي است كه مستلزم برنامه ريزي دقيق و كار جمعي منضبط و مستمر است.
استان يزد يك ميليون و 100 هزار نفر جمعيت دارد.
7536/ 6197 دريافت كننده:كاظم سبحان زاده**انتشار: فلاح

سرخط اخبار استان‌ها