۵ مرداد ۱۳۹۶، ۹:۳۷
کد خبر: 82611605
T T
۰ نفر
آغاز به كار پويش 'من كالاي استاندارد ايراني مي خرم' در كرمانشاه

كرمانشاه- ايرنا- مديركل استاندارد استان كرمانشاه از آغاز به كار پويش 'من كالاي ايراني استاندارد ايراني مي خرم' در استان و با حمايت معاون اول رئيس جمهوري خبر داد.

محمودرضا نيازي روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ايرنا، اظهار داشت: اين پويش با هدف كمك به پيشبرد سياست هاي اقتصاد مقاومتي و كمك به توليد ملي در استان كرمانشاه ايجاد شده است.
وي افزود: پويش 'من كالاي ايراني استاندارد مي خرم' يك حركت ملي در راستاي حمايت از توليد داخلي و اقتصاد مقاومتي است كه همزمان با افتتاح كارخانه خودروسازي صحنه با حضور معاون اول رياست جمهوري، وزير صنعت، معدن و تجارت و ساير مسئولان استاني و كشوري در كرمانشاه آغاز شد.
نيازي خاطرنشان كرد: در بند 24 سياست ‌هاي اقتصاد مقاومتي ابلاغي مقام معظم رهبري با موضوع افزايش پوشش استاندارد براي كليه محصولات داخلي و ترويج آن، بر لزوم ترويج فرهنگ استاندارد در جامعه و اجراي منويات رهبر معظم انقلاب تاكيد كرد و گفت: نقشه راه سازمان ملي استاندارد ايران براي ادامه مسير فعاليت‌هاي اين سازمان كه ارتقاي سطح كيفيت، سلامت و ايمني جامعه است، براي همه دستگاه‌هاي مرتبط ترسيم شده است.
مديركل استاندارد كرمانشاه همچنين با اشاره به تاكيدهاي مقام معظم رهبري در زمينه استفاده از كالاي ايراني و با كيفيت افزود: با ابلاغ سياستهاي كلي اقتصاد مقاومتي و برنامه ‌ريزي‌ براي اصلاح الگوي مصرف، موضوع استفاده از كالاهاي ايراني اهميت دوچنداني پيدا كرده و يكي از ابعاد مشاركت عموم مردم در پيشرفت اقتصادي، مصرف كالاي داخلي در نظر گرفته مي شود.
وي ادامه داد: در راستاي ترويج فرهنگ استفاده از كالاي استاندارد و ايراني، اداره كل استاندارد استان كرمانشاه با راه اندازي كمپين من كالاي استاندارد ايراني مي‌ خرم بر آن شده است تا با ابزار و توانايي هاي موجود و جلب حمايت مديران دستگاه‌هاي اجرايي، فعالان اقتصادي و رسانه هاي ديداري و شنيداري استان طبق وظيفه عقلي، شرعي و ملي خود، قدمي در جهت حمايت از توليد كالاي استاندارد ايراني بردارد.
نيازي ضمن درخواست از مردم براي استفاده از محصولات داراي نشان استاندارد خاطرنشان كرد: كالاهاي توليد داخل كه داراي نشان استاندارد هستند به لحاظ كيفيت با استانداردهاي ملي مربوطه مطابقت داشته لذا همه ما بايد با اعتماد به اين نشان، تلاش كنيم كه از مصرف كالاي خارجي و وارداتي مشابه خودداري نماييم.
وي در پايان گفت: با خريد هر كالاي استاندارد ايراني قدمي در راستاي پويايي اقتصاد كشور، اشتغالزايي، شكوفايي توليد ملي، افزايش صادرات، جلوگيري از تعطيلي صنايع و به طور كل تحقق دغدغه هاي مقام معظم رهبري در حوزه اهداف اقتصاد مقاومتي برداشته ايم.
گزارش رويدادهاي خبري به همراه گزارش تصويري آن ها و اخبار متنوع ديگر، هر روز بر روي سايت ايرنا استان كرمانشاه ttp://www.irna.ir/kermanshah و كانال تلگرام و صفحه اينستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعيلي ** انتشاردهنده:علي مولوي

سرخط اخبار استان‌ها