سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه معرفی شد

کرمانشاه - ایرنا - با حکم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سرپرست اداره کل استان کرمانشاه منصوب و امروز سه‌شنبه در مراسمی با حضور حجت الاسلام صحبت‌الله رحمانی معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی و آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ در این مراسم از زحمات مختار احمدی قدردانی شد و بهروز جمشید مفید معاون این اداره کل به عنوان سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه معرفی شد.

بهروز جمشید مفید، مدیر پشتیبانی و توسعه منابع انسانی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با حکم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان سرپرست اداره کل استان کرمانشاه منصوب شده است.

در متن حکم وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی آمده است: نظر به مراتب تعهد و تجربه استانی به موجب این ابلاغ به عنوان " سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه " تعیین می شوید.

همکاری موثر با مراجع ذیربط استانی جهت پیشبرد ماموریت های محوله بویژه در حوزه حمایت از شرکت های تعاونی و حل و فصل مشکلات مربوط، نگهداشت به روز نظام جامع اطلاعات بازار کار و ساماندهی آن مبتنی بر نیازها و ضرورتهای محلی و منطقه ای، تقویت نهادهای پشتیبان توسعه کارآفرینی، توانمندسازی و ارتقا بهره وری نیروی انسانی با تاکید بر رعایت اخلاق حرفه ای، نظارت بر اجرای دقیق قوانین و مقررات حوزه کار، توسعه حوزه های رفاه اجتماعی و نظارت بر ارائه خدمات اجتماعی کارگران و همین طور ترویج و معرفی مولفه های فرهنگ کار بومی از اولویت های جنابعالی می باشد.

سرمایه‌گذاری در استان های کم برخودار مانند کرمانشاه باید بیشتر شود

معاون امور حقوقی و مجلس وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم، سرمایه گذاری ناکافی شرکت ها و هلدینگ ها بزرگ در استان هایی مانند کرمانشاه، کردستان، ایلام و لرستان را از عوامل اصلی کم برخوداری، رشد و توسعه این استانها دانست و از مسوولان استان کرمانشاه خواست برای جذب سرمایه این شرکت ها بیشتر تلاش کنند تا شاهد کاهش نرخ بیکاری و رونق و توسعه استان باشیم.

حجت الاسلام صحبت الله رحمانی با بیان اینکه هیچ کارگر با مهارتی در کشور بیکار نیست، یکی از اولویت های وزارت کار را کمک به مهارت آموزی و اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی عنوان کرد که باید در قالب برنامه های مختلف فنی و حرفه ای توانمندسازی و مهارت آموزی کسب کنند.

وی در ادامه به مسوولیت های گسترده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بدو تولد تا فوت اشاره کرد و گفت: اجرای طرح کالابرگ در راستای حمایت از سفره مردم یکی از خدمات بزرگ دولت سیزدهم است که ۶۰ میلیون نفر از آن استقبال کردند.

حجت الاسلام رحمانی همچنین از برنامه احداث بیش از ۵۶ هزار واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی، اختصاص هزار میلیارد تومان کمک در قالب مسوولیت های اجتماعی شرکت های بزرگ این وزارتخانه در دولت سیزدهم خبر داد.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پنج برابر شدن پوشش بیمه همگانی و پرداخت ۱۷۰ همت بدیهی دولت قبل به تامین اجتماعی را از دیگر کارهای بزرگ این وزراتخانه به دولت سیزدهم عنوان کرد.

نرخ بیکاری کرمانشاه حدود ۲ درصد کاهش یافته است

مدیرکل سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه نیز در این مراسم با ارایه گزارشی از روند کاهش نرخ بیکاری در ۲ سال گذشته گفت: سال ۱۴۰۱ حدود ۱/۳ درصد و ۱۴۰۲ با حساب میانگین کاهش نرخ بیکاری فصول مختلف این سال حدود ۲ درصد نرخ بیکاری استان کاهش یافته است.

مختار احمدی در ادامه با اشاره به تدوین سند اشتغال استان و برش های دستگاه های اجرایی و شهرستان آن؛ افزود: سال ۱۴۰۲ تعهد ۳۴ هزار نفری در استان داشته ایم در حالی که بیش از ۴۰ هزار فرصت شغلی به وجود آوردیم.

وی در پاسخ به اینکه چرا نرخ بیکاری کرمانشاه همچنان رتبه اول کشوری است؟ توضیح داد: فاصله زیاد نرخ بیکاری کرمانشاه با میانگین کشوری نیازمند زمان زیادی برای جبران است در حالی که سال گذشته بارها رتبه اول تا هفتم بیشترین میزان ایجاد اشتغال در کشور داشته ایم اما باز به میانگین کشوری نرسیده ایم.

مشکلات کرمانشاه آنچنان زیاد است که انجام کارها در آن نمودی ندارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه نیز در این جلسه به انجام کارهای بزرگ در استان کرمانشاه همگام با کل کشور در دولت سیزدهم مانند رشد اقتصادی از کانال منفی به مثبت اشاره کرد و گفت: اما مشکلات و مسائل مختلف اقتصادی این استان چندان زیاد است که انجام کارها در آن لمس و نمودی ندارد.

عبدالوحید محمدی در ادامه به انباشت مشکلات متعدد کرمانشاه در طول دهه ها و سالیان گذشته و عدم سرمایه گذاری به موقع در آن اشاره کرد و از عزم و اراده مسوولان استان برای کاهش فاصله توسعه کرمانشاه با دیگر استان ها خبر داد.

وی در پایان خواستار نگاه ویژه و ملی به استان های کم برخوردار از سوی وزارتخانه ها شد و تصریح کرد: استان های دیگر با توسعه و پیشرفتی که در این سالیان در سایه دوری از جنگ و مرز بودن، کسب کردند، از امکانات و شرایط کشور و ملی بیشتر و بهتر استفاده می کنند در حالی که استانهایی مانند کرمانشاه از آن محروم هستند.

از جمعیت بیش از ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه در حال حاضر ۱۵۹ هزار کارگر بیمه شده اجباری و ۲۱ هزار کارفرما در استان کرمانشاه زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha