بوتیک هتل صارم‌الدوله در کرمانشاه افتتاح شد

کرمانشاه - ایرنا - بوتیک هتل صارم‌الدوله (خانه تاریخی زرشکیان کرمانشاه) عصر یکشنبه با حضور استاندار کرمانشاه و مدیرعامل صندوق توسعه و احیا اماکن تاریخی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار کرمانشاه در آیین افتتاح این بوتیک هتل گفت: با توجه به ظرفیت کرمانشاه، بافت قدیمی شهر می‌تواند یکی از جذابیت‌های ویژه شهر باشد. منطقه اگر مورد توجه جدی قرار گیرد یک قطب گردشگری در میانه شهر کرمانشاه شکل خواهد گرفت. نمونه‌های مشابه در این محله مانند این بنا وجود دارد.

محمدطیب صحرایی با اشاره به شناسایی حدود ۱۰۰ خانه که امکان آماده‌سازی و بهسازی برای استفاده میراث فرهنگی و گردشگری در بافت قدیمی کرمانشاه را دارد افزود: با توجه به تسهیلات لازم این پروژه‌ها و با مقایسه با طرح‌های دیگر، مزیت این طرح‌ها بالاست اشتغال آفرینی سریعتری دارند. اگر بتوانیم در گام اول حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کنیم این منطقه رو به راه خواهد شد و یک گام بزرگ برای گردشگری کرمانشاه خواهد بود.

بوتیک هتل صارم‌الدوله در کرمانشاه افتتاح شد

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی نیز گفت: بنا داریم امسال تا بیست و دوم بهمن ماه یک پروژه دیگر را در بافت تاریخی شهر کرمانشاه افتتاح کنیم.

شهاب طلایی افزود: فاز دوم این بوتیک هتل نیز در جنب همین مجموعه با عنوان حمام نظام با کاربری حمام سنتی و فضای پذیرایی به زودی آغاز خواهد شد. در صورت اجرای فاز دوم این مجموعه، تسهیلاتی برای آن در نظر گرفته خواهد شد.

بوتیک هتل صارم‌الدوله در کرمانشاه افتتاح شد

بهسازی این مجموعه حدود سه و نیم سال به طول انجامید و در بهمن ۱۴۰۲ به صورت آزمایشی به افتتاح رسید. در این مجموعه ۱۲ واحد اقامتی مستر با ۲۸ تخت (تا ۳۲ تخت) ظرفیت پذیرایی وجود دارد و شامل رستوران و کافی شاپ نیز می‌باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha