۳۱ خرداد ۱۳۹۶، ۲۲:۴۵
کد خبر: 82573415
T T
۰ نفر

رشد پرونده های تشكیل شده در پلیس فتا گلستان

۳۱ خرداد ۱۳۹۶، ۲۲:۴۵
کد خبر: 82573415
رشد پرونده های تشكیل شده در پلیس فتا گلستان

گرگان - ایرنا - رئیس پلیس فتا استان گلستان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ماه، تعداد پرونده های تشكیل شده در این واحد پلیسی، نسبت به مدت مشابه سال قبل آن به میزان 31 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا سروان وحید صاحبكاران روز چهارشنبه در نشست خبری بدون اشاره به آماری افزود: نسبت كشف جرائم در این مدت اما 95 درصد رشد را نشان می دهد.
وی عنوان كرد: از مجموع پرونده های كشف شده، 52 درصد مجرمان در حال سپری كردن دوران محكومیت خود هستند، افزون بر12 درصد مربوط به مسائل خویشاوندی بوده كه با وساطت و مسالمت آمیز حل شد و 35 درصد پرونده ها نیز همچنان در دست قاضی برای صدور حكم است.
به گفته وی؛ از مجموع پرونده های تشكیل شده در پلیس فتا گلستان 14 درصد مربوط به برداشت های غیرمجاز بوده كه در این بخش 27 درصد كاهش وقوع داشته ایم و در بحث كلاهبرداری رایانه ای نیز میزان ورودی پرونده ها 16 درصد رشد داشته است.
سروان صاحبكاران گفت: در بحث هتك حیثیت، جرائم علیه افراد و تهدید و مزاحمت اینترنتی، 61 درصد كل پرونده های تشكیل شده امسال مربوط به این بخش بوده كه رشد 128 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.
رئیس پلیس فتا گلستان افزود: سایر جرائم در حوزه كاری پلیس فتا، 9 درصد پرونده ها را تشكیل می دهد و 63 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته كاهش یافته است.
وی تصریح كرد: از مجموع متهمین و مجرمین پرونده های سه ماه نخست امسال، 82 درصد مرد و مابقی زن، 38 درصد تا24 سال، 61 درصد بین 25 تا 39 سال و یك درصد هم بالای 40 سال هستند.
به گفته وی؛همچنین 47 درصد متهمین و مجرمین متاهل و 53 درصد مجرد بوده ، 38 درصد شاغل، 62 درصد بیكار، 85 درصد دیپلم و زیردیپلم و 15 درصد دارای تحصیلات عالی بودند.
وی با اشاره به اینكه رسالت پلیس فتا در واقع پیشگیری از وقوع حوادث است، گفت: در همین زمینه 6 هزار نفر ساعت از ابتدای سال جاری تاكنون همایش و كارگاه آموزشی برگزار شد كه نسبت به مدت سال قبل 10 درصد رشد داشته است.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا

سرخط اخبار استان‌ها