۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۹:۳۴
کد خبر: 82535573
T T
۰ نفر
نماینده ولی فقیه در استان كردستان رای خود را به صندوق انداخت

سنندج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان كردستان روز جمعه با حضور در شعبه مستقر در مسجد جامع سنندج رای خود را به صندوق انداخت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی صبح جمعه با حضور در شعبه مستقر در مسجد جامع سنندج در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، شركت كرد.
رای گیری برای این 2 انتخابات همزمان با سراسر كشور از ساعت هشت صبح امروز جمعه 29 اردیبهشت در استان كردستان نیز آغاز شد.
** مشاركت گسترده در انتخابات بیانگر وحدت و اتحاد در اداره كشور است
نماینده ولی فقیه در استان كردستان پس از رای گیری در جمع خبرنگاران گفت: مشاركت گسترده مردم در انتخابات بیانگر این است كه امتی واحده هستیم كه با وحدت و اتحاد مردم و توسط خودمان مملكت را اداره می‌كنیم.
آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی، افزود: انتخابات در ایران همواره این 2 پیام جهانی و داخلی را با خود به همراه داشته است.
وی افزود: همچنین این ندای استقلال ملت ایران است كه از طریق انتخابات به جهان اعلام می‌كنیم نمی‌توانند در كشور ما طمع كنند و همین اندیشه است كه باعث شده ما در مقابل توطئه دشمنان بایستیم و با تحریم و تهدید آنها نتوانند هیچ كاری كنند.
نماینده ولی فقیه در كردستان با اشاره به اینكه انتخابات نشانه مردم سالاری دینی است اضافه كرد: مسئولیت‌های مختلف در كشور ما از شورای اسلامی تا ریاست جمهوری و حتی رهبر معظم انقلاب به صورت مستقیم و غیرمستقیم توسط مردم انتخاب می‌شوند و مردم حق دارند در تعیین سرنوشت خود سهیم باشند.
آیت الله حسینی شاهرودی ادامه داد: مشاركت در انتخابات همانند یك تكلیف دینی و شرعی بر عهده بوده و تكلیف این است كه به بهترین‌ها رای بدهند و بر اساس معیارهای خود فرد اصلح را انتخاب كنند.
وی اضافه كرد: همه باید برای انتخاب مردم احترام قایل شوند و نتیجه رای مردم را بپذیرند و كسی كه توسط مردم به عنوان رئیس جمهور انتخاب می شود رئیس جمهور تمام اقشار است.
نماینده ولی فقیه در كردستان گفت: حضور ما در انتخابات همت ما را به دشمنان نشان می‌دهد كه ما هنوز استقلال و آزادی را دوست داریم و برای پیشرفت كشور در صحنه هستیم.
آرای مردم استان در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوی و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در یك هزار و 382 شعبه اخذ رای جمع آوری می شود.
از این تعداد 518 شعبه اخذ رای در شهرها و 864 شعبه نیز در روستاها مستقر شده اند و 789 شعبه ثابت و 584 شعبه نیز به صورت سیار ارا مردم را جمع اوری می كنند.
انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سنندج و سقز به صورت الكترونیكی برگزار می شود و برای این 2 شهر نیز 231 شعبه الكترونیكی تعبیه شده است.
براساس سرشماری سال 1395 تعداد واجدان شرایط رای در استان كردستان یك میلیون و 167 هزار و 277 نفر هستند كه 28 هزار و 322 نفر از این تعداد رای اولی های استان هستند.
تعداد كرسی های شوراهای اسلامی استان، چهار هزار و 167 كرسی شامل 161 كرسی شهری و چهار هزار و 6 كرسی در مناطق روستایی است.
مردم كردستان در انتخابات 29 اردیبهشت، علاوه بر انتخاب رئیس جمهور منتخب خود اعضای شوراهای اسلامی 29 شهر و یك هزار و 312 روستا را نیز انتخاب می كنند.
شوراهای اسلامی 22 شهر استان دارای پنج عضو، 6 شهر هفت عضو و یك شهر دارای 9 عضو است و از یك هزار و 312 روستایی كه واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی هستند 29 روستا دارای پنج عضو و یك هزار و 283 روستا نیز دارای سه عضو هستند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 29 اردیبهشت در سراسر كشور برگزار می شود.
7355/ 3020
**خبرنگار: وریا كرمی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان كردستان در كانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg

سرخط اخبار استان‌ها