۱ خرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۲۵
کد خبر: 85485687
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

فرماندار ویژه ری: قبله تهران آماده میزبانی شایسته از شهدای خدمت است

شهرری - ایرنا - فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: باتوجه به هماهنگی های انجام شده و صحبت های اولیه پیرامون احتمال برگزاری مراسمات تشییع و تدفین دکتر امیرعبدالهیان و سردار موسوی از شهدای والامقام خدمت در شهرری و در جوار آستان مطهر حضرت عبدالعظیم، تمامی دستگاه های اجرایی، خدماتی، انتظامی و امنیتی شهرستان ری آمادگی کامل جهت برگزاری مراسمات و میزبانی شایسته از شهدای عزیزمان را دارا می باشند.

به گزارش ایرنا از سایت روابط عمومی فرمانداری ویژه ری، در پی وقوع حادثه تلخ سقوط بالگرد و شهادت خادم الرضا حضرت آیت الله رئیسی و هیأت همراه ایشان، نشست فوق العاده هماهنگی ستاد بزرگداشت شهدای خدمت شامگاه سه‌شنبه به ریاست مهدی باب الحوائجی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و باحضور مسوولان دستگاه های اجرایی، خدماتی، امدادی، انتظامی و امنیتی در محل سالن شهدای مدافع حرم ساختمان فرمانداری برگزار شد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در ابتدای این نشست شهادت را تنها اجر و پاداش به حق برای رئیس جمهور دانست و گفت: حضرت آیت الله رئیسی از مردم و برای مردم بود و خود و زندگی خود را وقف خدمت صادقانه و بی منت به ملت شریف ایران کرده بود. ایشان شخصیتی ممتاز و کم نظیر بود که هیچگاه پست و مقام اثری بر رفتار و گفتارشان نداشته و همواره با مناعت طبع و تقوای مثال زدنی خود با مردم در ارتباط بود.

مهدی باب الحوائجی افزود: ملت بزرگ ایران خادمی صدیق و شخصیتی مدیر و مدبر را از دست داد که در عین اقتدار و دارا بودن علم و تجربه و تخصص، همواره در کنار مردم بود و دغدغه ای جز خدمت به مردم و کشور را نداشت.

وی اضافه کرد: سفرهای استانی ایشان نمونه قابل عرضی برای اثبات مردمی بودن رئیس جمهور شهید بود و باحضور ایشان ملت پس از سال ها رنگ‌ و بوی شهید رجایی و خدمت صادقانه را استشمام نمودند.

باب الحوائجی در ادامه به موضوع برگزاری مراسمات گرامیداشت شهدای خدمت در سطح شهرستان ری اشاره کرد و گفت: با هماهنگی های انجام شده مراسم های بزرگداشت و تعزیت پس از اعلام رسمی این خبر تلخ در سطح بخش ها و شهرهای شهرستان ری برگزار و مردم قدرشناس و شهید پرور ری نیز باحضور خود در این برنامه ها بار دیگر عهد خود را با شهیدان و راه آنها تجدید نمودند.

فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: با توجه به برگزاری مراسم اقامه نماز و تشییع شهدا باحضور رهبر معظم انقلاب مدظله العالی در روز پنجشنبه ۲ خردادماه و در محل دانشگاه تهران، با هماهنگی های صورت گرفته ۶ شهرداری تابعه شهرستان نسبت به تعبیه اتوبوس جهت عزیمت مردم از شهرهای شهرری، کهریزک، باقرشهر، قیامدشت، حسن آباد و قلعه نو اقدام و مقرر گردید اتوبوس ها از ساعت ۵:۳۰ بامداد پنجشنبه در محل هایی که اطلاع رسانی عمومی گردیده مستقر شده و رأس ساعت ۶ صبح به سمت دانشگاه تهران حرکت نمایند.

باب الحوایجی گفت: باتوجه به صحبت های اولیه درخصوص احتمال برگزاری مراسمات تشییع و تدفین شهیدان دکتر امیرعبداللهیان و سردار موسوی در شهرری و در جوار آستان مطهر حضرت عبدالعظیم علیه السلام، کلیه هماهنگی ها و اقدامات لازم جهت میزبانی شایسته از پیکرهای پاک شهیدان و مردم عزیز استان تهران در شهرری انجام شده که بلافاصله پس از تأیید نهایی و ابلاغ برگزاری مراسمات در شهرری از سوی جناب آقای مهندس منصوری ریاست ستاد تشییع شهدای خدمت، زمان و مکان دقیق مراسم بطور شایسته به حضور ملت شریف ایران اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رییسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رییس‌جمهور بودند.

آیت الله رییسی متولد ۲۳ آذر ۱۳۳۹ شهر مقدس مشهد بود و مسوولیت‌هایی چون ریاست قوه قضاییه و معاونت اول این قوه، دادستانی کل کشور، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نائب رئیسی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی را در کارنامه داشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha